UFO's en nieuwe werken - hebben jullie dit ook?

• hanna

Mijna, toch is het bij mij wel zo, dat ik af en toe denk: al die boeken en bladen, kijk ik er nog wel eens in? Zo heb ik twee stapels Handwerken zonder grenzen liggen, doe ik er nog wat mee?

Nee, natuurlijk niet. Toch kan ik het weer niet zomaar naar de kringloop brengen, denk altijd misschien maak ik er iemand blij mee.

Ook mijn Ariadnes va

naf 1965 zo ongeveer en dan nog al mijn quiltboeken, ik krijg het er soms benauwd van.

Maar het is wel een deel van mijn leven, toch? Maar het is zoals Alice zegt, af en toe moet je de moed hebben om iets weg te doen, wel misschien dit jaar, ik zie wel!

Groeten, Hanna

• Joke

Ik heb er nog eens over nagedacht maar ik kan maar een ding bedenken wat er nog ligt. Een overhanddoek met blauw gemêleerd garen. Dit project is een beetje in de vergetelhoek gegaan. Misschien dat ik het toch nog een keer afmaak.

Waarschijnlijk toch te weinig tijd om meerdere projecten onder de voet te halen.

Drukke werkzaamheden kan zo ook z'n voordelen hebben:D

• Tina H

Hallo allemaal.

Ook ik vind het prettig om aan twee werkstukken gelijk te werken.

Meestal een groot patroon en een kleine voor tussendoor.

Moet mij wel beperken in de tijd met borduren, krijg anders problemen met mijn handen en schouders.

Schrik er soms van wanneer ik mijn voorraad garen, stof en patronen zie.

Hoe krijg ik alles gemaakt?

Neem mij steeds voor wat kleine praktische werkjes te maken maar zwicht weer voor een groot werk.

Weet soms niet meer waar ik alles moet laten,

Wissel de werken maar af en de rest verdwijnt weer in een lade.

Het borduren zelf is de lol en luister gelijk naar een mooi muziekje.

Heerlijk ontspannend.

Groetjes

• Alice

Doe het gewoon Hanna, ook als je het naar de kringloop brengt maak je er iemand blij mee, iemand die het zich misschien niet kan permiteren om het nieuw te kopen! En in de eerste plaats maak je jezelf er blij mee, het geeft lucht! Weg met al die overbodige shit (om maar even een plat woord te gebruiken…..) waar we onszelf mee omgeven.

Groetjes, Alice

• Mijna

Ajour kan ook borduren zijn. Google maar eens op Perzisch ajour.

Ik doe het met contactlenzen, leesbril + 2.5 en een loupelamp (die ik enkel voor het licht gebruik).

Donkere, sombere dagen zoals gistermiddag en ik heb mijn lamp al om 3 uur aan.

Waar ik steeds vaker aan denk is computer uit (kan dit nog anno 2014?), lid worden van Merkwaardig,

wachten op de post die het maandblad of wat het is komt bezorgen. Zo keek ik vroeger uit naar Margriet

en Ariadne. Wat zou je zeeen van tijd overhouden voor andere dingen.

Internet laat ons veel te veel moois zien, we zijn hebberiger geworden, willen veel te veel (bezitten, doen).

• Mijna

haha, ook hier moet nog ergens een overhanddoek liggen.

Ook met veel blauw, gemeleerd garen (DMC 93?).

Ik vraag me af in welke staat ik die tegen zal komen.

Weinig kruissteekjes, veel stik- , steel en andere steken?

Boer, boerin, molen oid?

• Mijna

Wat ik wil (en daar ben ik hard mee bezig) is opgeruimd, overzicht.

Gaan selecteren en inderdaad: al die Ariadne's (mijn oudste zijn van eind 40'-er jaren).

Doe ik er nog iets mee? Ga ik er nog iets mee doen? Nee, niet echt.

Kasten om ze in te zetten zijn er volgens mij niet voor gebouwd?

Accepteren dat je genoeg hebt, tevreden zijn vind ik al langer belangrijk.

Je kunt niet alles hebben, laat staan alles maken dat je mooi vindt.

• Mijna

Wat is overbodig?

Ik heb een kennisje, zij kan helaas vrijwel niets meer.

Was ontzettend creatief op alle gebied.

Toch koopt ze van tijd tot tijd iets nieuws op crea-gebied.

Iets hebben, iets koesteren is ook genieten en moed om verder te gaan

is haar achterliggende gedachte.

Jaar niet naar gekeken, 2 jaar niet naar gekeken op velerlei gebied gaat bij

mij nu ook de deur uit maar tijdschriften die je in feite altijd gekoesterd hebt,

abo op had afgesloten, naar de post keek of hij kwam bezorgen zo maar weg doen?

Nee, ook ik zou er zeker van willen zijn dat ze goed en bij wie terecht zouden komen.

• Mijna

Lieny, wanneer is ooit en hoeveel tijd is je nog gegeven?

Voorlopig weet ik binnen een week of wat van 3 borduursters met hartproblemen.

Ook ik ben geen 3x7 meer, het geeft toch wel te denken.

Wat gebeurt er met je spullen als je er niet meer bent?

Bestellen ze een grote container, rijden ze het naar de gemeentewerf of

heb je zo'n beetje dat het in de kliko past?

Het komt misschien hard over maar ik ben er van overtuigd dat mijn

spullen niet gekoesterd, bewaard zullen blijven tenzij ikzelf anders zou

bepalen (laatste wilsbeschikking, goed doel of naam van iemand die ik

alles zou gunnen vermelden).

Ik ben alles behalve depressief, ik ben en blijf wel van mening dat je ook teveel

overhoop (en in huis) kunt hebben.

• Mijna

Mooi streven heb je.

2 weken zou ik te weinig vinden. Ik zie me bijvoorbeeld geen weken aaneen aan het oude Efteling pakket werken

(wat waren het, 138 kleuren), voor een uurtje of 2 pak ik dit ook niet op. Ik heb soms veel, minder, weinig, geen borduurtijd.

Wintertijd altijd wat meer (ben dan meer in huis).