UFO's en nieuwe werken - hebben jullie dit ook?

• mirjam5787

Zo vraag ik me wel eens af waarom ik in hemelsnaam borduur. Je kunt op het plaatje toch al zien hoe het wordt dus waarom dan al die moeite doen??!! :D

• Mijna

Ik heb er zeker 3 en misschien wel 4 van Marjolein Bastin liggen waar iets mee moet gebeuren.

Jij maakt me nog “wakkerder”…

Mijn probleem was in eerste instantie dat het veelal te fijn was, problemen met ogen en later

de rest van mijn lijf. Had ik een opleving begon ik iets nieuws. Eind vorig jaar stond al voor me

vast dat 2014 een jaar van Ufo's en AFFO's moest gaan worden. Mijn wil is goed, ruggengraat/

geduld heb ik maar dit neemt niet weg dat ik niet iets anders/nieuws zal gaan doen. Groot gedeelte

Ufo's af, volgend jaar is er weer een jaar (en dan moet echt al het oude af zijn).

Met Victoria Sampler kan ik je niet verder helpen, er zou ook Hardanger in verwerkt kunnen zijn.

Hier de website (met gratis patronen en praatgroepen) zodat je uit kunt proberen en wellicht

ook kunt overleggen?

http://www.victoriasampler.com/

• Mijna

Vwb borduren al gedacht in die zin van een aangename manier om je hoofd leeg te maken?

Mijn hoofd is niet zo vol meer, aangename manier om vrijetijd door te komen, zo zie ik borduren.

Altijd aan het web hangen, boeken lezen, legpuzzels maken is het ook niet echt.

• Mijna

Ik had een voorraadlijst van hele strengen (ook oude DMC en Anchor).

3 jaar niet naar gekeken, vorige week bijgewerkt.

Ik heb nu 1 van de “niet veel aan te doen” werken beneden liggen en net bekeken.

Garen hoort in mijn dozen, niet langer in de kast. Lang geleden aan begonnen, ik

zal wel voldoende garen hebben. Stel dat je niet genoeg hebt nadat het jaren in de

kast lag? Borduurwerk ziet er niet uit, is wel mooi als het af is. Ik weet nog niet of ik vandaag

aan het maken van foto's toe zal komen.

• Martine

Hallo Mijna,

Jij bent het nieuwe jaar al met goede voornemens gestart.1 je lijst met garen bijgewerkt, 2 een nog af te maken borduurwerk bij de hand gelegd, 3 garen netjes in de doos en niet in de kast. Kijk dit borduurjaar kan voor u echt al niet meer stuk.

Nu nog de tijd vinden om te starten met je “niet veel aan te doen” borduurwerk.

groetjes

Martine

• Mijna

Neeeeeeee, niet al het garen zit in de dozen. Eerst werken afronden en daarna gelijk opruimen.

Ja, ik weet wat ik wil. Overzicht en opgeruimd (je moet hier echt niet komen kijken, ik denk dat je schrikt).

• Lieny

Ik ben ook met best veel bezig,maar vind de afwisseling wel leuk.

In het verleden weleens voorgenomen om eerst werken af te maken,

maar dat lukte niet;)

Nu werk ik aan datgene wat ik leuk vind en ooit komt af,zeker weten

gr.Lieny

• Anne

Beste Mijna,

Dank u wel voor uw reactie.

Het blijft een hobby waarbij elke keer weer mooie en nieuwe patronen bij komen. En het is moeilijk om dat dan te weerstaan.

Het vervelende is dat ik vroeger zo snel wat steekjes kon doen, nu echter moet ik allerlei hulpmiddelen inzetten om nog iets te kunnen zien - bril, voorzetloep, daglichtlamp- het is elke keer weer een onderneming om alles neer te zetten. Helaas kan ik de lamp ook niet laten staan. Elke keer ruim ik alles op, lamp, dienblad waar alles op ligt, enz. Maar het blijft fijn om te doen.

Dank ook voor de link. U heeft gelijk, het heet geen Ajour -dat is breien- maar Hadanger.

Mvg, Anne

• Dora

Anne, je zou het knippen ook achterwege kunnen laten. Petra heeft dat bij haar tea scene ook gedaan. Kijk hier maar even http://petrashandwerken.blogspot.nl/search/label/the%20tea%20scene#!/2013/08/the-tea-scene-12.html

Ik hik zelf ook wel een beetje tegen het wegknippen van de draadjes aan. Misschien maak ik er wel wat meer klosterblokken en eylets van. Zie ik t.z.t. wel

• Alice

Hallo Mijna,

Borduren is voor mij min of meer een verslaving geworden, maar in de positieve zin; het geeft mij rust; het enige dat ik hoef te doen is te tellen en te borduren, heerlijk!!! Maar omdat ik het ook heel leuk vind om iets af te ronden, wil ik met niet meer dan 2 werken tegelijk bezig zijn. Ik wissel per week af, de ene week een werk voor mezelf en de andere week een werk voor iemand anders. Op die manier heb ik wel afwisseling en wordt ik niet onrustig van te veel tegelijk.

Voor mij geldt inderdaad ook heel sterk: chaos in mijn omgeving = chaos in mijn hoofd. Begin vorig jaar toen ik thuis kwam te zitten heb ik ook in een paar maanden tijd stukje bij beetje mijn hele huis opgeruimd en alles dat ik niet meer nodig had / stond te verstoffen mijn huis uitgedaan (weggegeven, weggegooid,, verkocht, naar de kringloop). Heerlijk!!!!!

Maar ieder doet het op z'n eigen manier, vooral doen wat goed voor jou voelt!!!!

Groetjes, Alice