UFO's en nieuwe werken - hebben jullie dit ook?

• Mijna

Hebben jullie dit ook? Goed, we hebben een paar borduursters die ergens aan beginnen en het gelijk

af ronden. Staan sterk in de schoenen, niet teveel zooi over de vloer; hoeven nooit ergens naar te zoeken ed.

Zelf wil ik over het algemeen veel (maar kon ik niet altijd borduren).

Ik heb nu zo meteen 2 lappen af waar ik eerlijk gezegd best tegen opgehikt heb om ze af te maken.

Eigenlijk, eigenlijk zou ik een volgend borduurwerk tot UFO moeten bombarderen, zitten en gaan en vervolgens

zo doorgaan tot alles af is.

Nadelen van 1 borduurwerk over hoop: je moet er mee verder, of je wilt of niet. Ik wil niet altijd grote lappen,

heel veel kleuren ed. borduren. Wil ook kunnen kiezen; groot of klein, veel of weinig kleuren.

Eigenlijk, eigenlijk ben ik ook van mening dat 2 werken af = 1 nieuw werk beginnen waard is.

Hoe denken jullie hier over en wat zouden jullie doen?

• Binta

Ik ben nu bezig met Marie 1900 en de randjes (2x) maar normaal gezien werk ik steeds maar aan 1 groot werk.

Hier liggen wel een paar kleine werkjes waar ik aan begonnen ben toen ik aan het wachten was op patronen /materiaal….maar zodra deze binnen waren heb ik de kleine werkjes terzijde gelegd.

Moet ze eigenlijk weer eens gaan bovenhalen. Misschien dat ik er eentje meeneem op vakantie naar Marrakech in maart.

Als ik naar Engeland ga (18 dagen ) neem ik een groter handwerk mee.

grtjs, Mijna

• Martine

Oh Mijna, Dat gebeurt hier ook.

Ik heb enkele werken onder handen. Groot, te groot om altijd aan te werken. Daarom dat ik ook graag afwissel met kleiner en dan nog met heel weinig kleuren. Geen gerommel met doosjes en zoeken en wegleggen. Neen, enkele bobbins naast me op de bank en verder met die naald. Maar toch moeten die grote werken afgewerkt worden. Daarom zou ik ook die ingesteldheid willen van 2 afgewerkt en 1 nieuw beginnen.

Maar geloof het of niet.

Ik heb net 35 white en 15 zwart (310) besteld van hetzelfde kleurbad. Ik wil ook beginnen aan een Anton Pieck. Maar die HAED ligt ook al klaar. Dus snel mijn theedoek afwerken en mijn rode merklap en dan mag ik beloond worden met het beginnen van mijn Anton Pieck. Waarom eerst die Anton??, Niet veel kleuren en niet zo groot.

Daarna moet zeker die Toile de Jouy afgewerkt worden om dan toch af en toe te kunnen verder werken aan mijn St. Pieters. En dan volgt als beloning mijn HAED.

Maar af en toe kom ik dan toch nog iets leukers tegen. Die Celle 1826 lijkt me ook wel heel leuk om te maken. 1 kleur?, en maar verder borduren. Dus dat zou ook nog wel een tussendoortje kunnen worden. Gelukkig heb ik het patroon nog niet in mijn bezit. Maar al wel opgezocht en nog te verkrijgen.

En die randjes dat zou ook wel iets kunnen worden om af te kunnen wisselen. Ik download alvast alles hierover. Maar die Romantic Sampler die vind ik ook mooi. Dit patroon is ook nog te koop, heb ik ook al opgezocht. Maar gelukkig nog niets besteld.

Dus, hoe meer ik zie, hoe meer ik wil. Hoe meer UFO's er kunnen gemaakt worden. Maar ik ben blij dat ik me nog netjes kan inhouden, en niet lukraak alle patronen bestel. Toch een pluspunt zeker ?

Zo zie je maar, je bent niet alleen.

Groetjes en nog een fijne borduuravond

Martine

• Binta

Hahahaha Martine…..hier blijven de patronen zich ook maar opstapelen…..Celle ligt hier ook nog te wachten, verder Marocco Sampler en Pastel nr 1 van Historische Kruisteekjes of zo iets (Duitsland), een Sampler op de aard van mijn weeshuismerklap maar ditmaal van Gigi Reis…enz…..

We halen de eeuw nog als we blijven borduren ;)

Ik borduur het liefst in één of twee kleuren…..

grtjs Binta

• jennewil

Meestal ben ik ook met meerdere dingen bezig, maar na een maand haken ben ik weer begonnen aan mijn sampler van Anna Fields.

Dat idee van twee werken afmaken en dan een nieuw werk beginnen lijkt mij ook wel wat.

Groetjes, Jennewil

• Dora

Ik had hele goede voornemens, eerst alle patronen die ik nog heb liggen maken. Maar ik ben al weer bezwekem. Ik ben momenteel bezig met een patroon van Victoria sampler en dat borduurt zo lekker dat ik nog 4 patronen heb gekocht.

Momenteel werk ik aan de SAL in 80 steken de wereld rond van Papillon. Helaas komen de delen zeer onregelmatig.

Ik heb het patroon van Victoria Sampler in 5 stukken verdeeld. Daar wil ik elke maand een deel van borduren.

Ik doe mee met de randjes, maar daar zit niet veel werk in.

Dan elke week een kerstkaart en een middag bezig met het mandje.

Binnenkort ga ik 's avond weer met la Fontaine bezig afgewisseld met mijn huswif.

Verder liggen er nog wat kleine dingen waar ik zo nu en dan ter afwisseling aan werk.

Echte UFO's heb ik niet.

Voorlopig verveel ik mij niet

• Annelies van D

Zo te lezen valt het bij jullie allemaal nog een beetje mee met de UFO's en wip's.Ik heb momenteel 16 onafgemaakte borduurwerken liggen….het systeem wat Mijna voorstelt lijkt me wel wat, 2 afmaken en dan 1nieuwe beginnen als een soort beloning ;-) zo wordt het toch langzaam een beetje minder.

Tegenwoordig heb ik ook last van een breivirus dus borduren schiet er een beetje bij in de laatste tijd.

• Mijna

Ik was gewend om met name in najaar en wintermaanden veel te borduren.

Hier is de klad in gekomen (kon ik niets aan doen). Als je nu ziet dat ik 3 jaar

en een paar maanden over 30 jaar Borduren gedaan heb..

Jan Houtman patronen vreten heel veel geduld en dus ook tijd. Ik heb net weer een letter

U verbouwd, ik zag het gelukkig op tijd.

Voor 10 jaar Ufo's is overdreven maar ik heb er nog wel een paar. Ook eentje die er de oorzaak

van was dat ik hier op dit prikbord beland ben. Wist ik veel dat je originele patronen die geel gemarkeerd

zijn kon kopieeren. Ik had toen plannen om bewust borduurwerk (1992 of 1993 aan begonnen en voor de

helft af) steek voor steek na te lopen voor ik weer verder zou gaan.

Wat ik nu, diep in mijn hart zo graag zou willen is iets nieuws beginnen, ik heb 4 patronen/pakketten in 1 kleur

(dus niet enkel 1826). Een goed patroon, zitten en gaan, blindelings op patroon kunnen vertrouwen

en weer opnieuw ervaren dat borduren ook leuk en dus ontspannend kan zijn. Ik heb het borduren in

november weer opgepakt maar vrijwel geen dag zonder ergernis geborduurd.

Ik heb in 2010 met veel plezier en dus ook liefde Papa 1880 van langwerpig naar rechthoekig verbouwd:

http://stitchalongwithmijna.blogspot.nl/2010/06/sal-papa-1880-mijna.html

Een soortgelijk plan heb ik tzt ook voor Randje per week: http://randjeperweek.blogspot.nl/

Ook dit zal tijd gaan kosten maar dan wel uit eigen vrije wil en een grote uitdaging zijn.

• Mijna

Hoe denk jij je borduurtijd in gaan delen?

Wanneer welk werk en hoeveel tijd per werk?

Als ik steeds na 2 AFFO's een nieuw werk zou starten krijg ik het nooit

overzichtelijk (wel ingeroeste naalden?). Enerzijds voel ik me schuldig als ik iets nieuws

zou beginnen - aan de andere kant proef ik het als beloning voor doorzettingsvermogen.

• Mijna

Binta,

dit is de Moroccan sampler? Wel een hele mooie, kende ik nog niet:

http://www.historischestickmuster.de/morocco.htm

Wie of wat is Pastel nr 1?