UFO's en nieuwe werken - hebben jullie dit ook?

• Mijna

Jij borduurde toch uit dit boek van Anna Fields?:

http://www.moosdijk.com/artikel/9937/LES+SAMPLERS+D%26%23039%3BANNA+FIELDS

Als je denkt dat je een positieve zet kunt gebruiken: stuur je foto van een UFO zoals die nu is en

laat me h'm op het blog plaatsen. Niet alleen ikzelf ervaar het als positieve energie. Heb je in een

week of wat heel veel gedaan een tussendoor update zodat je min of meer weer aangemoedigd

word om maar weer verder te gaan en voor je het weet is je borduurwerk af.

• Mijna

Ik zie jou nog steeds zo stevig in je schoenen staan.

IJzeren discipline: ik wil en nu eerst dit en daarna dat.

Regelmaat en ritme, vaste borduurtijden?

Vaste borduurtijden heb ik niet meer.

Leukste vaste borduurtijden waren ergens 2008.

Rose Sampler van EMS en Swiss Topiary van Crown Stitches.

Zondag borduurdag als er nieuwe delen uit waren en als het even kon

niet naar buiten. Streng per dag borduren, deel klaar, foto maken, foto

uploaden en op naar het volgende werk.

• Mijna

Ik heb je borduurmand (of waren het borduurmanden??) destijds gezien.

Jeetje, Annelies, 16 borduurwerken onderhanden en jou kennende geen kleintjes?

16 werken af is 8 nieuwe werken in de mand. Dit zou ik nog teveel vinden. Een max

van 5 of zo lijkt mij wel wat.

Leuk dat je ook aan het breien bent (wie niet?). Visserstruien of??

Zodra ik in de buurt ben wil ik hier weer eens gaan kijken:

http://www.wolenbreiboetiek.nl/

Ik heb vandaag wel haak- en breinaalden uitgepakt en een plaatsje gegeven.

Nog niet echt plannen er iets mee te gaan beginnen. Eerst borduren maar eens

vol zien te houden (en voorkomen dat er nog meer Ufo's ontstaan).

• Joke

Heb ook nog van alles liggen waar ik ooit aan wil beginnen.

Als het goed is krijg ik morgen het garen binnen voor een patroon van Peter Rabbit. Dit is een behoorlijk iets dus daar ben ik dit jaar wel zoet mee.

Verder heb ik het idee van Dora opgepakt om alvast aan de Kerstkaarten te beginnen. Af en toe een klein werkje tussendoor is ook prettig.

Dan wil ik nog gaan breien voor onze kleinzoon en zo zal er vast nog wel iets op mijn pad komen.

Oh ja ik ben ook gevallen voor het randje van de week. Wacht nog op de stof en dan kan ik ook beginnen.

Vervelen zal ik me dus voorlopig niet.

• IneVM

Interessante vraag en even zo interessante antwoorden.

Ik ben in dit gezelschap (misschien) een hopeloos geval ;)

Heb veel werkjes “onder handen” maar dat maakt me niet echt iets uit.

Het gaat mij om het borduren. Ik heb toch nooit genoeg ruimte om alles op te hangen!

Dus ik maak heerlijk steekjes en geniet daarvan.

Sinds 2 weken op vrijdagavond laat de randjes.

Camille Jullien is mijn reis-lapje. Maar ook de biedermeier van EMS en een paar anderen liggen hier nog.

Lekker

:D

• hanna

O,o,o, wat is dit toch herkenbaar. Wij zijn echt allemaal bijna hetzelfde. Ik heb kort geleden vier kleine beatrix potters gemaakt.

Heb nu weer een merklap opgepakt met een kleur blauw blomstergaren, vrij grote lap, deze heeft zeker 20 jaar en misschien nog wel langer in een doos

gezete. Nu maar hopen dat ik deze nu in een keer afrond. En ja, verder kriebelt het mij ook weer om nieuwe dingen te maken. Heb nog diverse Jetses pakketten liggen.

Zou ik zo maar aan willen beginnen.

Voor ons bed heb ik een grote quilt gemaakt, 2,70 x 2,70. Zag het niet zitten om deze met de hand door te quilten, (zere hand) en heb voor het eerst een quilt laten doorquilten.

Het lijkt ook wel naarmate ik ouder word ik alles waar ik ooit aan begon wil afmaken. Ook heb ik wel een keer iets weggegooid waarvan ik wist, dit maak ik nooit meer af, dat doe ik dan zonder schuldgevoelens.

Wel medehandwerksters, we gaan 2014 in met veel goede plannen.

Hanna.

• Ester-oma-pi-jo-ti

ik ben naast de randjeslap, deze doe ik in t weekend,

door de week verder bezig met m n permin bloemenlap,

en daarnas t doe ik nog een afghan, pas opgestart met sneeuwmannen, 12 stuks

woensdags is m n vaste breidag in de week…

verder ligt er nog een esher met zwart grijze tinten te wachten…

• Annelies van D

Het zijn inderdaad veel grote werken waar ik aan bezig ben,daarom begin ik regelmatig aan iets anders omdat ik het zat word :S

Nee ik brei geen visserstruien,vorig jaar heb ik geleerd om sokken te breien,als je eenmaal weet hoe het moet is het erg leuk om te doen.Duurt ook niet zo lang als een borduurwerk om af te krijgen.

Ook ben ik gevallen voor de breipatronen van Annita Wilschut http://zijmaakthet.blogspot.nl/. Pas mijn eerste Jacobus gebreid,een echte uitdaging maar hij is leuk geworden.

Toevallig ga ik morgen naar de Wolboetiek toe.Als je gaat moet je vroeg,ze zijn alleen maar van 9-12 open.

• mirjam5787

Breien doe ik op dit moment praktisch niet. Borduren des te meer weer sinds een paar maanden.

Ik ben ook met een paar werken tegelijk bezig. Cubes (deel 1 en 2), erg makkelijk om op te pakken en dat nam ik dus mee op vakantie. Inmiddels ben ik er thuis ook mee bezig. Vrij klein dus makkelijk mee te nemen zonder borduurstandaard.

Ik ga aan Chatoyant beginnen van Alice en Co. En dat maak ik ipv Randje per week.

Verder heb ik nog steeds de Keltische Sampler van Anna en Ava liggen. Ergens zit een fout in die ik er nog uit moet halen. Het staat wel op de planning om daar dit jaar mee verder te gaan want ik vindt het nog steeds mooi.

En dan nog wat dingen afwerken…..

Maar de man van Birgit zei ooit zoiets als: “Je borduurd toch omdat je het leuk vindt? En niet omdat het moet?” Dus waarom zou je niet met iets nieuws beginnen als je daar zin in hebt?? Het is een hobby. Geen verplichting!

• Binta

Mijna Schreef:

——————————————————-

> Binta,

>

> dit is de Moroccan sampler? Wel een hele mooie,

> kende ik nog niet:

> http://www.historischestickmuster.de/morocco.htm

>

> Wie of wat is Pastel nr 1?

Ja Mijna,

dat is de Maroccan, ben er nog niet uit in welke kleur ik hem zal maken.

En de pastel nr 1 vind je op dezelfde website onder monochrome mustertücher

grtjs, Binta