Opiniepeiling: wie doen mee met "Randje per week" SAL?

• jolp39

Ik ga wel meedoen met de randjes. Altijd vind ik het moeilijk om kleuren te kiezen, waarschijnlijk neem ik diverse kleuren blauw. Omdat ik nog diverse stoffen heb liggen ga ik daar proberen een keus uit te maken. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Aftellen naar 4 januari 2014

grt jolp

• Lieny

Hier een foto van mijn stof

en de kleurtjes.

gr.Lieny

• Mijna

Dit lijkt me een mooie combinatie.

Ik hoop wel dat je aan een soortgelijk verfbad kan komen.

Het dwars geschreven nummer kan ik helaas niet van de foto ontcijferen,

ik wil eventueel voor je kijken of ik gelijke strengen in huis heb. Heb ik ze

kan ik ze sowieso missen.

Had je op Annalies haar blog gelezen dat ze waarschuwde om alert te zijn voor 349 en 349?

• Mijna

Volgens mij gaat het leuk worden en denk dat je op moet passen voor teveel kleuren blauw,

tenzij je effect wilt gaan verliezen.

Persoonlijk zou ik het bij 2 kleuren houden. Adviezen zijn er niet om in de wind te slaan en verder

ken ik de rode schoollapjes voornamelijk in 1 of maximaal 2 kleuren.

• Mijna

Haha, ik heb 11 strengen met een gelijk verfbad + 3 “vreemden” naast me liggen.

Voor mijn plan helaas niet genoeg. Advies was toch 12 + 3?

Ik verwacht zoals mijn plan nu is 20 strengen hoofdkleur nodig te hebben.

• Binta

Hoi Mijna,

Ik heb de benodigde strengen niet gevonden en gekozen voor een andere oplossing.

In eerste instantie zou ik gaan voor andere kleuren…wel dat is dus nu ook gebeurd ;).

Het zijn ongeveer de kleuren geworden die ik in gedachte had….namelijk nr 924 en nr 320.

Maar hartelijk bedankt voor je aanbod, he >:D<,

Groeten Binta

• Mijna

Ook mooie kleuren.

Het is ook mijn ervaring dat het met huidige DMC collectie best moeilijk is om aan gelijke kleuren te komen als je niet in

1x aanschaft. Of de kleur wijkt af of de draaddikte/ het gezicht van de draad pakt net iets anders uit.

30 jaar borduur ik met ouder garen en is best nog goed te combineren. Ik zal volgende week een foto van de labels van 30 jaar maken.

Ik moet toch de balans van mijn verbruik opmaken.

Ik heb verder nog niet naar mijn garenvoorraad gekeken. Ik wil volgende week mijn garenbalans op gaan maken.

Ik werk mijn lijst helaas niet braaf bij en hou van voorraad in huis. Mijn randjes kleuren moet ik nog bepalen;

wat heb ik, wat kan ik en wie kan me eventueel aan meer strengen helpen heb ik me voorgenomen.

• Mijna

Petra, hoe zo besmettelijk? Mooie kleuren en leek idee heb je.

Ik ben sinds vandaag wat strengen 939 rijker, denk niet dat dit het zal gaan worden icm 814:

Ik ga van de week eerst mijn garens uitzoeken/balansen. Kijken naar wat ik heb, wat ik er mee kan of m

misschien toch wel alles nieuw bestellen? Kortom: ik ben er nog niet uit.

• Binta

Ook mooi Mijna…..kan je nog een keuze maken ;)

groetjes, Binta