Eerlijk is eerlijk: ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben geen soortgelijk bericht tegengekomen.
Wat ik kwijt wil:
Na de zoveelste (ook rechtstreekse) melding dat iemand een poging gedaan had maar helaas zonder succes het Efteling pakket te bemachtigen heb ik contact met Efteling web-shop gezocht en navraag gedaan. Naar mijn idee was het toch te gek voor woorden dat menigeen van ver naar Efteling reisde en als souvenir het borduurpakket mee naar huis wilde nemen en teleurgesteld huiswaarts kon.
Efteling heeft me laten weten dat het pakket ondertussen (er waren altijd zoveel pakketten aanwezig als ik zelf in Efteling was) uit de collectie genomen is en dus niet meer verkocht wordt. Dat Thea Gouverneur aan een nieuw ontwerp werkt en dat dit nog dit najaar (datum nog onbekend) in de Efteling collectie opgenomen gaat worden.
Groot was mijn verbazing en met alle respect voor Thea zie ik niet wat zij nog aan een Efteling ontwerp zou kunnen verbeteren. Het pakket zoals wij kennen is perfect en geeft naar mijn idee alles weer wat een borduurster zou willen zien en zou willen borduren.
Patroon is goed en duidelijk; stof (in mijn geval aida en absoluut niet stijf van de pap, ápret of stijfel - net hoe je het noemt) en een genot om te borduren. Waarom een nieuw ontwerp vroeg ik me af? Wat zou nog beter kunnen? Ander pakket met achtbanen oid - hele andere onderwerpen die wellicht wel minder leuk zijn om te borduren?
Toegegeven: het is geen klein borduurtje en als beginnend borduurster zou ik er persoonlijk niet snel aan beginnen.
Ik heb Efteling geantwoord en reactie gegeven. Verder een voorstel (inclusief voorbeelden/aanduidingen) gedaan om de borduurcollectie uit te breiden met een klein beginnerspakketje en een wat groter pakket voor de minder gevorderde borduurster. Plus uiteraard het nieuwe ontwerp waar momenteel hard aan gewerkt zou worden.
Ze hebben geantwoord en staan duidelijk open voor mijn voorstel wat ze hebben doorgestuurd naar de afdeling Marketing.
Ik wil jullie vragen hetzelfde te doen. Contactgegevens kun je hier vinden:
https://www.efteling.com/webshop/t-contact.aspx
Mijn Efteling borduurwerk groeide leuk.
Ik liet mijn borduurwerk en patroon op tafel liggen en probeeder elke minuut die ik over heb aan dit borduurwerk te wijden. Zeg maar gerust dat ik er verslaafd aan was.
Ik wist dat het ging komen en heb hier nooit een geheim van gemaakt. September, oktober en misschien ook wel november worden helaas mindere borduurmaanden voor me. In december hoop ik weer op een ouderwets winter ritme terug te komen!