Wie doen er mee? Jan Houtman - ABC

  • Mijna

    In navolging op de update van Uffeltje stel ik nog een keer de vraag:

    Wie borduren het ABC van Jan Houtman mee?

    Het patroon is 381x545 kruisjes en te koop bij de uitgever van de JH patronen Naald en Draad. Er worden voor de originele versie 2 kleuren DMC gebruikt.

    Het borduurwerk wordt als je op 18 count aida (7) borduurt 55x78 cm.

    Uffeltje borduurt met verloop zijdegaren - kruisje voor kruisje. Zij heeft al een voorsprongetje genomen.

    Hier het complete plaatje:

    Doelstelling:

    In september na de schoolvakantie beginnen. Elke maand 1 gezamenlijke update waarin we laten zien hoe ver we zijn.

    Je moet niets, alles mag. Ook als je ja hebt gezegd mag je afhaken.

    Iedereen zorgt zelf voor patroon en borduurmateriaal.

    Dit berichtje voor eventuele priksters (of anonieme lezers die zich hier nog niet geregistreerd hebben) zodat later nietgezegd kan worden: Had ik het maar geweten.

    Iedereen heeft nu nog wat tijd om te sparen en eventueel materiaal aan te schaffen.

    Groetjes,

    Mijna

  • sylviawillemien

    hallo Mijna,

    uhhh….jahaa….die staat wel op mijn to do-lijst……….

    maar uh….die patchwork is nog lang niet klaar en de levensboom moet ik nog een klein stukje van…….

    dus ik zit te dubben: zal ik meedoen en het patroon gaan kopen of toch nog even wachten???

    ben, bai de wee, sinds twee weken weer opnieuw begonnen aan de NHA: de echte afghanstof borduurt super!!!

    lekker licht en soepel!!

    ik denk nog en je hoort nog………groetjes, Sylvia

  • Joke-50

    "Hallo Mijna,

    Het lijkt mij leuk om na de zomervakantie hiermee te beginnen. Ik weet niet of ik dan al de Patchwork afheb maar ik zal wel een heel eind zijn. Weet nog niet welke kleuren maar zover is het nog niet. Patroon heb ik wel.

    Groetjes en tot 17 mei bij Joze in Losser.

    Joke

  • lucie

    hoi mijna,

    ik meld mij bij deze aan.,

    lucie

  • Mijna

    Lucie,

    Wij hadden toch samen goed en uitgebreid het ABC in Roermond bekeken?

    Vw.b. stof ben ik er nog niet uit. Ik denk aan 12 draads linnen maar in dit geval zeer zeker niet aan aida.

    Groetjes,

    Mijna

  • Mijna

    Joke,

    Haal niet teveel op je nek (ik spreek uit ervaring). Ik ben best impulsief en enthousiast. Voor je het weet heb je geen tijd meer om iets anders te borduren.

    Mijn idee: Kijk in jou geval eventjes aan hoe je er tzt met de PW voorstaat.

    Begin niet aan teveel grotere werken. (mijn Levensboom ligt straks 2 jaar).

    Groetjes,

    Mijna

  • Mijna

    Sylvia,

    Zie berichtje aan Joke.

    Voor je het weet heb je erg veel overhoop liggen en zie je steeds weer nieuwe leuke dingen die je ook zou willen maken.

    NHA moet volgens mij voor jou een verademing zijn op de originele stof.

    Zou jij niet eerst de Levensboom met Anna en mij af gaan maken?

    Begrijp me goed, het is niet dat ik niet wil dat jij mee doet.

    Ik kan me goed in iemand anders haar situatie inleven en weet wat hier heeft gelegen.

    Groetjes,

    Mijna

  • lucie

    ja, ik ga het stof nog uitzoeken. ook ik vind het aida resultaat niet mooi.

    dus dat wordt een ws. 14 draads stof. het is al zo'n grote lap. op 1 draadje borduren heb ik nog nooit gedaan,dus ik zie nog wel.

    gr lucie

  • Mijna

    Lucie,

    Gezien het toch wel klassiekere karakter van dit patroon gaat het denk ik bij mij linnenstof worden.

    14 draads is mij te fijn, 1 over 1 begin ik niet aan.

    Groetjes,

    Mijna

  • Mathilda

    Ik doe mee, alles al in huis patroon garen en stof.

    Ik hoop dan wel dat ik de PW af heb. Anders begin ik een maandje later.

    Trouwens de levensboom heb ik ook nog liggen, maar daar begin ik nog niet aan, net zoals de tijd.

    Groetjes,

    Mathilda