Overig / praathoekje

• Splinter

Onder dit onderwerp kunnen alle dingen gemeld worden die niet direct gerelateerd zijn aan ‘borduren’.

Splinter

beheerder forum borduren.startpagina.nl/forum, poppenhuizen.startpagina.nl/forum , driewiel-en-dwergauto.startpagina.nl/forum, knutselen.startpagina.nl/forum, zorg.startpagina.nl/forum

• Splinter

Alvast welkom aan Alice en Foxy50. En de bezoekers hier die zich nog niet geregistreerd hebben.

Het is even wennen natuurlijk, zo'n heel andere opmaak en werking.
    Maar ik hoop dat we er daarna goed mee uit de voeten kunnen. Dit forum zal wat voordelen kennen t.o.v. ons oude prikbord, maar helaas ook wat beperkingen.

Belangrijkste is, dat er weer een blijvende plek is voor een gezellig samenzijn rondom de hobby.

Splinter

beheerder forum borduren.startpagina.nl/forum, poppenhuizen.startpagina.nl/forum , driewiel-en-dwergauto.startpagina.nl/forum, knutselen.startpagina.nl/forum, zorg.startpagina.nl/forum

• Splinter

Fijn dat er al enkele vertrouwde schaapjes over de dam zijn… dan volgen er vast nog wel meer.

Welkom!

Splinter

• Splinter

alice
    Kun je rechtstreeks op een berichtje van iemand reageren zodat je weet op welk berichtje gereageerd wordt, of komen ze allemaal onder elkaar te staan waardoor er geen touw aan vast te knopen is wel berichtje waarbij hoort?
    En wat is de bedoeling van het knopje “Quote”? Misschien heb ik daarmee mijn eigen vraag al beantwoord en is het bedoeld om te reageren op dat betreffende berichtje?
    Met Quote kun je inderdaad precies op een (deel) van een bericht reageren.

Er zijn 2 manieren waarop dit forum verder zou kunnen gaan:
    - indeling zoals ik nu gemaakt heb, zodat berichten per categorie geplaatst worden
    - indeling zoals bijv. op https://politie.startpagina.nl/forum/37/ [politie.startpagina.nl] , waarbij een lange lijst berichten ongecategoriseerd onstaat zoals op het oude prikbord

Het eerste heeft voordeel van overzichtelijkheid / categorie (en aan datum+tijdstip zie je waar nieuwe berichten staan). Zo werken vele fora.
    Het tweede is meer het oude prikbord waar vanalles onder elkaar staat (en op pagina's erachter doorloopt), en je rechtstreeks op een nieuw topic reageert (en niet zozeer “quote” hoeft te gebruiken).

Splinter

• Heidi

Ik ben hier ook beland hoewel ik wegens een duimoperatie nog niet veel kan borduren. maar dat komt wel in de loop van tijd.

Mitchy67
  • Splinter

foxy50
    Op het oude prikbord kon je, door in de zoekfunctie binnen het prikbord een trefwoord in te typen, items/topics die in het verleden aan de orde zijn geweest nog eens teruglezen.
    Ik zie dat Google nog niks heeft geindexeerd (omdat dit forum pas bestaat).

Maar als het wel gedaan is, dan zijn oude onderwerpen terug te vinden door in Google in te typen:
    je zoekwoord en dan na je zoekwoord een SPATIE site:https://borduren.startpagina.nl/forum [borduren.startpagina.nl]

– dit laatste stuk tekst tussen [] plaatst HTML er automatisch bij in dit bericht. Dit weglaten.

Een aparte zoekfunctie binnen dit forum zal niet komen, gezien alle Startpagina's ingekoppeld zijn met Google.

Splinter

• Splinter

PS Als google dit forum geindexeerd heeft, zal ik een keer een voorbeeld plaatsen.
    Help me er maar aan herinneren dat ik dat doe.

PS-2 Ik heb zelf de neiging vaker speciale tekens zoals haakjes, aanhalingstekens e.d. te gebruiken. Daar gaat dit forum (nog) niet goed mee om (wordt gezien/omgezet als een soort HTML code). Ik hoop dat dat gaat verbeteren.

Splinter

• petra

..het heeft wat voeten in de aarde gehad..
    maar het is uiteindelijk gelukt..hihi !!..
    hartelijke groetjes en veel borduur- en prik-plezier :-) !!

• Splinter

alice
    maar ik kan me voorstellen dat je veel pagina's moet doorlopen voor je bij de nieuwste onderwerpen komt als er meer en meer berichten komen omdat je nooit kunt weten op welke pagina die nieuwste staan.
    Op de voorpagina, https://borduren.startpagina.nl/forum/144/. [borduren.startpagina.nl] kun je gewoon op het hoogste nummer klikken in de gewenste sectie.
    Hoef je niet alles door te bladeren steeds :-)

De voorpagina toont ook waar de recentste berichten staan adhv datum+tijdstip.

Splinter

• Heidi

Gisteren ben ik weer bij de fysio geweest en ik mag korte stukjes fietsen. op 16 april jl ben ik geopereerd en er zit bij mijn duim een prothese want het is een licht vorm van artrose en slijtage. Gelukkig gaat het herstel meer dan voorspoedig en heb ik gisteravond al tijdens de 1e helft van Australie - NL geborduurd. En dat is al langer dan eerst. dus we gaan vooruit.
    Als het borduren en haken niet gaat kan ik nog altijd verder met mijn verhalen en tekeningen.

Mitchy67

Sylvie
    mitchy67
    Ik ben hier ook beland hoewel ik wegens een duimoperatie nog niet veel kan borduren. maar dat komt wel in de loop van tijd.

Mitchy67
    Mitchy 67 hoe lang gaat dat met jouw duim nog duren? Lijkt mij erg lastig op deze manier en dan nog niet veel kunnen borduren, hoe houd je het vol? Gelukkig is er deze site en hier kun je altijd terecht. Mitchy67 ik wens je het allerbeste en hoop dat het met je duim snel verbeterd.
    Groetjes Sylvie.