Scheve kruisjes borduren

• Doortje

Hallo dames

ik borduur graag en veel maar het liefst zonder borduurring. Nu krijg ik steeds kruisjes waarbij de draad diagonaal niet recht loopt maar met een bochtje (herkent iemand dit ?) Kan iemand mij advies geven hoe dit tegen te gaan ? Zo ligt het kruispunt van mijn kruisjes zelden netjes in het midden. Ik probeer steeds een duwtje aan de draad te geven en dat helpt wel maar houdt ook op en een ring gebruik ik liever niet. Houd ik de stof misschien te bol vast ? Ben benieuwd of iemand ook dit probleem kent.

Groetjes

Doortje

• Ria uit Almere

Doortje

Probeer eens railroad techniek. Sls je eben googeld vind je

het wel. Er zijn ook filmpjes van op you tube. Het lijkt lastig maar

je krijgt er vanzelf handigheid in.

Succes

• Doortje

Dank je Ria!

Ik ga meteen kijken. Ik wist zo even geen sleutelwoord om te googlen

maar railroad is wel apart.

Hoop dat het helpt want mijn hele werk zie er op deze manier niet regelmatig uit,

zo zonde !

groetjes

• Mijna

Doortje,

ik heb weinig tijd en zal de komende weken weinig/niet online zijn.

Ik vraag me af of je stof wel klopt. Wat ik bedoel: je hebt geen stof uit een afgekeurde partij?

Ergens, misschien wel een merkloos een koopje op de kop getikt?

Probeer als je wilt eens een blokje van 10x10 kruisjes uit? Meet met een centimeter of het blokje

wel vierkant is?

Met de juiste stof zouden je kruisjes met of zonder borduurring lijkt me moeten kloppen.

• Doortje

Hallo Mijna, nee hoor de stof is het probleem niet want ik gebruik alleen echte zweigart (soms Aida maar niet mijn favoriet) het ligt echt aan mij helaas. Ik borduur al jaren maar ik ben altijd jaloers op het soort borduurwerk wat zo geweldig regelmatig eruit ziet en dat is helaas bij mij niet. Mijn diagonalen lopen met een bocht. Ik probeer het railroaden maar voorlopig gaat dat heeeel langzaam. Ach, misschien is het muggenziften van mij maar ik zou graag mijn werk verbeteren. Groetjes, Doortje

• Ester-oma-pi-jo-ti

geen idee hoe je dit kunt oplossen,

ikzelf heb daar geen last van, maar maak m n werk dan ook op aida,

misschien een idee, als je nu op linnen werkt, die draden zijn wat bobbeliger misschien,…

• Ria uit Almere

Doortje last je de draden niet te los liggen ik bedoel

is de spanning van de kruisjes wel goed

• Doortje

Hoi Ria

Als ik de draad strakker trek dan blijft-ie toch in een bochtje.

Het railroaden helpt wel iets maar ik denk dat alleen een borduurring het euvel echt verhelpt.

Kennelijk is de strakheid van m'n stof de boosdoener en houd ik 'm te bollig als ik de naaimethode gebruik.

ooit heeft een man die mijn borduurwerk ging inlijsten moeite gehad omdat het werk scheef was getrokken dus te los zijn mijn kruisjes niet. Ben er nu wel achter dat het niet vaak voorkomt, helaas :-(

Iig alle dames bedankt voor het meedenken.

Groetjes

Doortje