DMC gaat kleuren wijzigen:

• Mijna

Bericht komt uit Engeland en zal kan ik me voorstellen ook voor ons gaan gelden:

Ik las onderstaande in mijn mailbox en voor wie de Engelse tal niet machtig is:

DMC gaat vanwege Europese Wetgeving kleuren wijzigen. Het gaat om de nrs: 304, 321, 498, 815 en 816.

Er kunnen onder bepaalde lichtomstandigheden kleurverschillen tussen de oude en nieuwe verfbaden ontstaan.

Vanaf nu door DMC geleverde strengen zullen de nieuwe verf betreffen; strengen te herkennen met “a” voor of na het nummer.

Dear Mijna

DMC THREAD ALERT

DMC have just announced that due to - Yes, you've guessed it - European Legislation, it is having to change the dyes used in the production of it's threads. The vast majority of colours are unaffected however there is an issue with the following normal stranded (117 code) numbers 304, 321, 498, 815 and 816. The problem is that a shade difference between the old dye and the new one may be noticeable under certain lighting conditions.

All new threads now supplied by DMC will use the new dyes and for the above numbers will be identifiable by a “.” before or after the thread number.

I still have some stocks of existing batches but obviously they are very limited. If you are likely to require additional threads in these colours

304

321

498

815

816

in order to complete a project, please contact me as soon as possible to avoid disappointment.

• Annie L

Dank je wel Mijna!

• Binta

MIjna,

DMC heeft deze kleuren al een tijdje gewijzigd en wel door er een PUNT achter te plaatsen zijn ze herkenbaar.

Gaan ze dan nog eens veranderen ?Kan ik me nauwelijks indenken.De meesten onder ons zijn reeds bekend met het fenomeen van het PUNT en de kleurverandering.

Groetjes Binta

• karin

Mijna,

Dit bericht is al langere tijd bekend, zeker bij de mensen die meedoen met Randje Per Week. Vandaar dat er een zoektocht was naar kleur 815 zonder punt.

Groetjes

Karin

• Ester-oma-pi-jo-ti

ja dat was al oud nieuws helaas…

• Mijna

De punten voor en achter de nummers zijn van veel langer geleden en hebben ook een betekenis.

In die zin dat OF er voor OF er achter richting zwarte label (zonder barcodes tijd) verwijst).

Ik kan dit nazoeken.

Let op: ze gaan nu met een A werken!

• chanita

DMC werkt al meer dan 15 jaar niet meer met vaste verfbaden.

Er wordt altijd aangeraden om van 1 verfbad - in 1 keer - voldoende aan te schaffen.