Borduurring

• A.

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend borduurster en borduur met een ring. Maar nu merk ik dat na het borduren van een paar kruisjes de stof al veel slapper in de ring zit en ik ben nu steeds bezig met het aantrekken van de stof. Doe ik iets fout??

Ik hoor het graag als jullie tips hebben voor een beginner!!

• Ria uit Almere

Misschien moet je de schroef wat strakker zetten

• Jacquelien

Hallo,

Misschien is het handiger om zonder borduurring te werken.. Ik borduur al heel lang en heb in het begin ook gedaan maar al gauw dezelfde problemen als jij.. En zonder ring is het resultaat net zo mooi..

Succes in ieder geval..

Groetjes Jacquelien

• gea e

tussen het borduren door even de ring los en weer goed vastzetten.

schroef goed aandraaien

ik borduur mooier met ring maar mijn moeder borduurt zonder

het is maar net wat jij makkelijker vind :D

• mirjam5787

Schroef aandraaien met een schroevedraaier? Dan kun je altijd meer kracht zetten.

Zelf gebruik ik een superframe. Dat blijft uitstekend zitten alleen krijg ik dan nooit de “klemrand” (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) eraf want te weinig kracht in mijn handen.

Zonder borduren is bij mij geen optie. Ziet er niet uit.

• A.

Bedankt voor jullie reactie. Ik probeer het nog even en als het echt niet lukt, dan maar zonder ring!

Als ik die ring zelfs met een schroevendraaier moet aandraaien, dan lijkt me dat de stof en straks ook de kruisjes die eronder vallen toch helemaal beschadigen? Het is namelijk een groot werk dus de ring komt straks op het werk dat ik al gedaan heb. Omdat het een groot werk is, ben ik ook begonnen met een ring. Ik lees dat het dan mooier wordt maar ik lees hier dus dat jullie ook andere ervaringen hebben en dat het ook zonder ring mooi kan worden. Ik kijk het nog even aan!

• Binta

Ik werk ook met een borduurring maar wel met een ander soort en ben daar heel erg tevreden mee.

groetjes Binta

• Lieny

Ik heb een superframe maar gebruik dit weinig

Ik heb onlangs een paar borduurringen van hout gekocht en draai deze aan met een schroevendraaier,

Het geborduurde gedeelte wordt er niet door beschadigt.

'sAvonds maak ik de ring wel los,overdag zit hij de hele dag.

Ik werk ook vaker zonder ring,maar met ring werk ik regelmatiger.

gr.Lieny

• Rina

Ik borduur ook altijd met ring ,ik vind de steken regelmatiger

Mijn ring is eigenlijk een plastik kadertje ,zoiets als dat van Binta maar dan geen ijzer, zit het garen niet rond de haakjes

gr Rina

• Binta

Dag Rina,

Ik heb geen probleem mat die haakjes, ik borduur van links naar rechts, en van boven naar beneden en de haakjes heb ik dan beneden.

groetjes, Binta