Zwolle op zondag - verslag

• Martine

Hallo iedereen,

Een klein verslag van ons bezoek aan de handwerkbeurs te Zwolle op zondag.

Vertrokken omstreeks 7.30 en daar aangekomen omstreeks 10.00. Parking stond reeds goed vol. Kaartje gekocht, mannen waren gratis. En hup binnen. Nu als je naar een handwerkbeurs gaat, en je hebt niets nodig, ja wat ga je er dan doen. Kijken, alleen kijken.

Nu rustig van links naar rechts, draaien en dan de andere kant de rijen doen. Nu ,ik kan me niet oriënteren. Goed dat Harry erbij was, of ik had niet alles, of sommige standen 2 x gezien. Hier en daar wat gezien, dat ik wel mooi vond, maar ik heb al zoveel. Dus niets kopen. Een babbeltje gemaakt met Marion en Sabine, maar als ik van hun iets nodig heb, ja dan rijden we maar naar Roermond. Ver is dat niet.

Soed idee gezien, 't Gaerenhuys van Gent, mooie spullen.

Quilt geen interesse voor

Naaimachines om te borduren, ja dat is meer iets voor professionals. En heeeeel duur.

Hé, die breiwolkraampjes, die lijken me wel wat. Oh, maar kopen, neen. We waren rond en ik vond het nog te vroeg om naar huis te gaan. BEAU (onze bruine dwergpoedel) was mee, en Harry ging terug naar de wagen om BEAU even uit te laten. Ik bleef nog even. Heb toen toch maar wol gekocht om een beer te breien, dit bij “zijmaakthet”. Heb dan ook het patroontje gekocht van die beer “Vera” en van zijn kleertjes. Zij hebben een website, en webshop.

Nu had ik ook een stand gezien van addiklick, rondbreinaalden die verwisselbaar zijn. Mooi, maar wel prijzig. Ruim 90 €. Toch even in mijn achterhoofd gehouden. Nu heb ik even gegoogled en heb ongeveer dezelfde breinaalden gevonden, ietsje goedkoper. Deze dus:

http://www.dol-op-wol-shop.nl/a-35738659/houten-punten-voor-rondbreinaald/knitpro-symfonie-deluxe-rondbreinaaldenset/

Nu zou ik nog wel eens willen breien, geen trui, maar een plaid, of een sjaal, iets simpels, recht toe recht aan. En daar lenen die breinaalden zich heel goed voor. Dit omdat je alle kabels aan elkaar kunt maken en zo heel veel steken op een priem kunt zetten. Je kunt hiervan nog heel wat extra's bijkopen. Wie weet, zal dit wel gekocht worden.

Steeds als ik op een beurs kom, dan zie ik de koeien van Thea Gouverneur. Die 2 die liggen. Telkens denk ik, die zou ik wel willen. Maar een uurtje na dat ik ze had zien liggen waren ze verkocht. Jammer, neeeeeen. Dan lag dat pakket daar toch weer in de schuif.

Dus Zwolle was fijn, maar ik had echt niets nodig. Enkel wat ideetjes opgedaan. Zo weet ik nu dat 't Gaerenhuys in Gent heel veel heeft van Les Brodeuses Parisiennes. Rechtstreeks bestellen bij Les Brodeuses Parisiennes is heel duur, en de patroontjes staan meestal een maand later in de création point de croix. Dus de theedoeken, en andere spulletjes zijn ook te koop in Gent. Misschien wel even duur als in Parijs, maar het zijn wel de verzendkosten die het verschil maken.

Zo, tot zover mijn verslag. Dus Zwolle was tof, maar niet om elk jaar die 215 km heen en 215 km terug te rijden. Roermond is makkelijker en niet zover, en daar kan ik ook vinden wat ik zoek. Garens heb ik zelf voldoende in mijn bezit.(ruim 6000 strengen), patronen, die koop ik wanneer ik iets zie wat mooi is. Dus niet gericht zoeken, maar hup, dat is mooi, kopen die handel. Het grootste probleem is de borduurstof. Niet de kleur, maar de count en aida of linnen, evenweave, jobelan. Dan richting Sabine. Want hier in de streek, niet veel op gebied van handwerk te vinden.

Groetjes allemaal en nog een fijne dag

Martine

• Mijna

Martine, geweldig zo'n uitgebreid verslag.

Ik heb in het weekend aan de beurs in Zwolle gedacht en had graag bij sommige stands via webcam gekeken.

Ik ken de beurzen van Rotterdam en ben zelf 2x (2011 en 2012) naar Zwolle geweest en deel je mening er niet

elk jaar zo'n afstand voor te willen reizen. Ben ik toevallig in de buurt pak ik het mee.

Ja, de koeien van Thea zijn geweldig. Deze kijkt me regelmatig, geborduurd en al in de winkel van een echte slager aan:

http://www.theagouverneur.com/cow_front-0022000751113.aspx

en voor wie de Thea Gouverneur koeien niet kent is dit de andere koe:

http://www.theagouverneur.com/cow_back-0022000752113.aspx

Nee, voor mij even geen koe of koeien borduren. Ik heb net een koe af en nog Lanarte koeien

(op bedrukte stof) van Wiebe vd Zee op voorraad liggen.