Wie kan mij helpen, ik ben op zoek naar het patroon van een merklap over de watersnood ramp van 1953. Zou dat nog te koop zijn en wie heeft het uitgegeven?
groetjes,
Ria
Deze borduurpatronen bedoel ik niet, die ken ik wel (Houtman en die in museum de Bevelanden). Het was een landkaart met plaatsnamen, bomen scheef door de storm, NL-vlag, vliegtuig, mensen, enzo. Het is een oud ontwerp, misschien meer een borduurpatroon dan een merklap.
jullie beiden alvast bedankt voor de info.
Ria
Nee Lieny helaas heb ik geen plaatje ervan. Ik heb er jaren geleden een afbeelding van gezien, maar ik was toen druk met andere dingen. Misschien heeft hij wel in de Ariadne van vroeger gestaan, heb ik ondertussen bedacht.
Esther het patroon wat te koop is bij het museum de Bevelanden is ook erg mooi, misschien dat ik daar maar voor moet kiezen. Misschien heeft deze persoon wel letterlijk voort geborduurd op het oude patroon, want zo een soort plaatje heb ik in mijn hoofd. Maar het was lang zo kleurig niet.
Ik zal binnenkort eens naar Goes gaan, is niet zover bij mij vandaan. En €10 is niet duur, wel raar dat er een prijs op staat van €7,50 en op de site van het museum staat gratis verzenden.
Evengoed is €10 voor een patroon een koopje (vind ik).
bedankt voor het meedenken
groetjes, Ria
Ik ken het patroon (van de buitenkand) van HMDB en zou voor aanschaf 3x nadenken of ik het wel zou willen borduren.
Het is een handgetekend patroon, voor mij de licht van kleur. Zouden ze het opnieuw tekenen en 17,50 per patroon vragen
zou ik over aanschaf denk ik niet nadenken.
Ik heb dit borduurwerk 2 jaar terug? in het Watersnoodmuseum gezien, er werd ook 1 over 1 in geborduurd (als ik me niet vergis).
Ik vraag me zo verschrikkelijk af welk patroon je wel zoekt. Op het gebied van landkaarten ben ik best wel op de hoogte.
Je zoekt niet deze?:
http://stitchalongwithmijna.blogspot.nl/2012/12/ufo-mijna-ariadne-provinciekleed-zeeland.html
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?