Voor AnneliesvD en Binta - Celle 1826??

• Mijna

Annelies en Binta,

we zijn al jaren enthousiast over de Celle 1826.

Annelies heeft het ondertussen al af - zelf heb ik een kast met Ufo's maar wil

ook zo graag iets anders (compleet in huis hebben en een keer aan beginnen?).

Ondertussen heb ik 2 patronen, zowel naturel (bruinig) als doorsnee Permin linnen

maar nog steeds geen garen.

Beide patronen geven idd verschillende kleurnummers aan.

Ik overweeg eigenwijs voor 3750 te gaan maar zijn we er nu al uit hoeveel strengen

benodigd zijn?

Annelies: op welke stof count borduurde jij en hoeveel heb je gebruikt?

Laatste dat ik las is dat jij gokte op 20 strengen? Binta heeft meen ik de

vraag ook eerder gesteld?

• Annelies van D

Hoi Mijna,

Ik borduurde mijn Celle 1826 op 32count Belfastlinnen.

Van de blauwe kleur heb ik meen ik 17 strengen gebruikt dus als je er 20 neemt heb je meer dan genoeg.

• Binta

Ja, Mijna ik heb de vraag ook gesteld en Annelies heeft me inderdaad 20 strengen aangeraden….het staat nog steeds op mijn programma maar steeds komt er wat tussen.Steeds komen er maar andere patronen op mijn weg….komt dat jou bekend voor ;)….

Ben nu met Randje Per Week bezig op linnenband en verklaar me niet voor gek maar heb ook aidaband besteld…ja…inderdaad, ik ga het dus denkelijk 2x maken want heb ondertussen ook 12 strengen van de rode kleur ontvangen ;).

En ben ook nog bezig met Marie 1900, heb dan nog andere patronen liggen om te beginnen HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPP.

Groetjes, Binta

• Ester-oma-pi-jo-ti

hihi……… ik lees het al,

we hebben allemaal teveel liggen om te moeten en te kunnen doen he

• Rozarijke

Haha, het vergaat mij net zo! Deze Celle is ook prachtig. Ik heb zelfs mijn kerstpatroontjes geeneens af….van plumpstreetsamplers en waren niet eens zo groot…. Alle kerstspullen weer opgeborgen, maar dit ligt nog op mijn tafeltje in de woonkamer pfffff…

• Mijna

Annelies,

dan mag ik wel voor 30 gaan. Stel dat ik tegenslag krijg en uit moet halen…

Mijn linnen is ook 32ct - 12 draads.

Ik ben nu zo vaak met Permin patronen bezig dat ik niet langer wil wachten om te starten.

Ik zoek bijwijze van de 7 verschillen, ontdek steeds meer, ook in dit mooie patroon:

http://stitchalongwithmijna.blogspot.nl/search/label/Permin%20of%20%20Copenhagen%20-%20HH%2021168%20-%20Sampler%201852

Voor wie niet weet waar we het over hebben - ik probeer het vandaag aan het blog toe te voegen:

http://www.ebay.com/itm/Permin-1826-Celle-Cross-Stitch-Sampler-Danish-Blackwork-Motifs-333-x-282-Stitch-/300621373250

Ik weet dat Permin via HzG pakketten heeft uitgegeven, 3 verschillende stofsoorten, ook 16 draads.

Van 16 draads weet ik hoeveel garen was bijgevoegd, deze variant werd echter met 1 draadje, echt, met zwart geborduurd.

• Mijna

Kwam er een postduif met 12 rode strengen? Wat wil je met de bandjes gaan doen?

We hebben het eerder over de 1826 en het soms rood geborduurde gehad.

Hier had jij Sabine Taterra voor benaderd; ik het het onlangs Joke Visser gevraagd.

Volgens Joke was niets wetenschappelijk bewezen.

Wel heb ik van de week een artikel uit Handwerken zonder Grenzen (promotie Celle 1826 - pakketten en Celle museum

en ook hoe, waarom rood?) gelezen waar ik me in kan verenigen. Ik zal ook dit later aan het blog toevoegen, ook betekenis

van de motieven voor zo ver mij bekend (ik voeg dan niet alles tegelijk toe, wel als het tijdens borduren van toepassing is).

Rood voor een overleden familielid is overigens destijds gelezen op website of blog van deze handwerkwinkel:

http://www.schoutenhandwerken.nl

• Binta

Mijna, de bandjes/randjes gaan op een klos ;)…en ja…Sabine heeft ze met de post gestuurd…wist dat ik strengen te kort had en had ze bijbesteld ….

Ik lees alles wel op je blog….moet deze dus ook nog OOIT gaan borduren……X(

grtjs Binta