Samen met bekende en minder bekende Nederlanders vanmiddag geweldige uurtjes met
Joke Visser in het Breda's museum ervaren.
Wat een geweldige vrouw is Joke, zij vertelt vol liefde en overgave over haar “schatten”.
Bezoekers kwamen niet zoals in Katwijk bij de Visserstruien expo van Moddergat tot Maastricht
maar wel van Usquert en omgeving (kop van Groningen) tot Roermond om door Joke rondgeleid te worden.
Na afloop van de rondleiding deden we een bakkie aan de “Stammtisch” van het museum.
Voor vertrek las ik emails van vriendinnen of ik “Oefenstof” mee zou nemen om te laten signeren.
Of je het boek meeneemt of ter plekke aanschaft maakt geen verschil, Joke signeert graag.
Verder dan Oefenstof zijn we in het museum niet geweest (misschien toch nog maar een keer
voor 2/2 terug naar Breda?). Het was echt super.
Na de signeersessie realiseerden we ons dat we “Merklappen van de Lage Landen” en “Tijdloze merklapmotieven”
ook mee hadden kunnen nemen.
Moe (mijn herstel gaat sinds wat weken echt hard, ik ben er nog niet en zal nog wat maanden nodig hebben)) en verwend werden we na
sluitingstijd zo ongeveer vriendelijk doch dringend verzocht het museum te verlaten.
Wie vanuit Rotterdam en misschien ook wel andere windstreken per auto naar het museum gaat moet
in Breda rekening houden met wegomleidingen en toch wel 10 - 15 minuten lopen naar het museum rekening houden.
Ik kan een zondag-bezoek aan deze tentoonstelling van harte aanbevelen.
Joke begint haar rondleiding om stipt 14.00 uur en is nog elke zondag t/m 2 februari in het museum te vinden:
http://www.breda-museum.org/134
Ik verwacht dat er komende dagen minimaal 2 blogs met verslagen van deze middag zullen volgen.
Joke, dank je wel, het was super.