rasteren.. hoe doen jullie dat?

• Christine P

Hallo

Allemaal bedankt.

Reuze leuk om de mening van iedereen te horen.

Mijna….zonder te rasteren was ik altijd bang dat er een fout in zat, en was ik het altijd na aan het tellen.

Daar gaat ook veel tijd in zitten. Tijd die ik beter kan besteden aan kruisjes maken:D

Maar ik ga het rasteren met garen.

Kan ik gewoon insteken en bovenkomen na 10 kruisjes?

Of is die afstand te groot en is het niet overzichtelijk?

gr. Christine P

• Ottertje

Ik raster met 3 kruisjes op en neer tegelijk, en ik raster met doorzichtig visgaren. Vroeger deed ik het met felgekleurd quiltgaren (is sterker dan gewoon garen, iets minder kans dat je erin steekt) maar sinds ik een proefrolletje RS easy count (nooit meer gevonden op beurzen in Engeland of Nederland, helaas) geprobeerd heb, doe ik het met visgaren. Ondanks dat het doorzichtig is, je ziet het toch wel omdat je redelijk dicht op je werk zit (soms gebruik ik bij het controleren de lange counting pins om aan te geven waar de vislijn loopt maar meestal zie je het goed genoeg).

Het allergrootste voordeel van het visgaren is, dat je er niet in kan steken en dat je het dus niet mee kan borduren, en je trekt het er heel gemakkelijk uit. Dat RS Easy count is ook visgaren, maar dan rood. Dus perfect.

De dikke lijnen op je patroon moeten overeen komen met je rasterlijnen op je stof, natuurlijk.

Een heel werk, rasteren, maar bij ingewikkelde patronen zó fijn werken!

Succes,

Ottertje

• Christine P

Bedankt allemaal.

Komende week zal het pakket in de bus vallen, denk ik.

Dan kan ik beginnen.( ik kan haast niet wachten)

Maar eerst starten met het klusje “rasteren”:D

gr. Christine P