Patronen "ruil"; maak je eigen hobby niet kapot

  • Splinter

    Ik begrijp zeker dat borduren een dure hobby is, maar de vraagstelling voor een bepaald patroon op dit prikbord moet niet zijn ‘wie kan me even een kopietje geven’. Dat mag namelijk niet (auteursrecht).

    Op den duur richt je ook daarmee je eigen hobby ten gronde, want niemand die dan nog een nieuw professioneel patroon gaat uitbrengen.

    Laten we afspreken niet op kopieen aan te sturen, maar op ‘wie heeft voor mij een origineel patroon ter overname’. Of ‘ik kan dit patroon in geen enkele webwinkel vinden, waar-o-waar kan ik dit kopen’.

    Met vriendelijke groeten,

    Splinter

  • Denise

    Hallo Splinter,

    Helemaal met je eens. Ik verdedig het al jaren,wat mij niet altijd in dank wordt afgenomen.

    Het is voor mij de reden om niet meer op dit prikbord te schrijven.

    Bedankt voor de ‘Stickey’. Ik hoop dat het helpt!

    Denise

  • Mijna

    Hier nog een fanatieke.

    Waarom plaats je geen header bovenaan dit prikbord waarin je op auteursrechten wijst.

    Stop met de privé inbox - geef priksters de mogelijkheid onder profiel te kiezen voor

    een openbaar of afgeschermd emailadres.

    Terug naar de tijd van toen (versie van dit prikbord voor deze huidige versie) lijkt me een goed plan.

    Ik lees bewust geen privéberichtjes (als ik het deed 9 van de 10 keer gebedel om kopiepatronen),

    ik heb niet om deze inbox gevraagd. Inbox is me opgelegd - weigeren kon ik niet.

    Ook ik kom hier soms in geen weken omdat ik me mateloos erger.

    Voor iemand zoeken doe ik enkel nog als ik weet wie dit is, lees haar beter ken/goede indruk heb.

    Als je niet oppast zoek je je suf maar is de tegenpartij ondertussen al lang en breed voorzien.

  • Splinter

    Om aan deze discussie toe te voegen:

    als een patroon nergens meer verkrijgbaar is, dan is het handig om hier te vragen om overname van een oud origineel.

    Voor het overige is het vaak een kwestie van goed zoeken (juiste (web)winkel).

    Zover mij bekend zal het nieuwe prikbord zonder prive-berichten starten, dus ‘ongepaste verzoekjes’ kunnen dan alleen nog in het openbaar hier plaatsvinden.

    (ikzelf zou nooit mijn e-mailadres als gebruikersnaam ingeven op een forum/prikbord)

    En ik hoop dat deze Sticky genoeg wijst op het auteursrecht; ik kan namelijk een eventueel conflict met B-UMA-STEM-RA missen als kiespijn.

    Een van de grootste misvattingen van veel internetgebruikers blijkt steeds weer dat alles op internet gratis is / gratis zou moeten zijn. Dat veel mensen zaken digitaal delen (downloads van Hollywood films, muziek etc. etc) wil nog niet zeggen dat verspreiding en download is toegestaan door de rechthebbende.

    Met vriendelijke groeten,

    Splinter

  • Elly L.

    Mooie titel!

    Het wordt nog steeds gedaan, ook bij het quilten.

    Ik heb ooit op dit forum een hele mooie reactie gezien (ik weet niet meer door wie), er had iemand aangegeven dat de patronen zo duur zijn en dat zij dat niet kon betalen, waarop iemand antwoordde: ik rij toch ook geen Mercedes

    Is mij altijd bij gebleven en ik zeg het ook regelmatig. Dus bedankt voor degene die dit ooit heeft gezegd.

  • arniatwaalfhoven

    Beste lezers,

    Ik ben in het bezit van3 mooie borduur boeken,,o.a. meer kinderfavorieten in kruissteek, Alles over kruissteken, en Creatief met kruissteek.

    Ik doe er niets mee, wie wil ze overnemen voor een klein prijsje??

    Alle drie voor € 10.00 ex; eventuele verzendkosten.

    Groet Rianne

  • Splinter

    arniatwaalfhoven Schreef:

    ——————————————————-

    > Alle drie voor € 10.00 ex; eventuele

    > verzendkosten.

    > Groet Rianne

    Beste Rianne,

    Je kunt dit bericht beter gratis via http://borduren.paginamarkt.nl/ plaatsen (dan komt het vanzelf op http://borduren.startpagina.nl). Dan zien denk ik meerdere mensen het.

    Dit topic (en het prikbord) is niet echt geschikt voor verkoop berichtjes (hoe goed bedoeld ook).

    Met vriendelijke groeten,

    Splinter

  • Mijna

    Dit zou een reactie van mij geweest kunnen zijn.

    Nee, ik rij nog steeds geen Mercedes noch Rolls Royce en eet ook nog steeds geen gehakt met garnalen.

    Eea.is wel de grootste reden dat ik hier niet zo vaak meer voorbij kom.

  • Elly L.

    Inderdaad was jij dat Mijna. Ik vond dat echt zo een goeie. Ik gebruik dat ook bij het quilten

  • Splinter

    Het lijkt vaak wel of de hele internet bevolking verwacht / eist dat alles op/via internet maar gratis moet zijn.

    Maar het lukt mij echt niet om via internet een nieuwe Mercedes gratis te krijgen, dus waarom een borduurpatroon wel…..

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.