Ingelijst, update en nieuw werk (foto's)

• Alice

Hallo allemaal,

Het kindje van mijn vriendin is geboren. De geboortetegel heb ik afgemaakt en ingelijst; dat was nog een heel gepruts. Het zat scheef, opnieuw gedaan en nu zit het nog steeds niet helemaal recht maar ik vind het nu acceptabel. Volgende week op kraambezoek; ik hoop dat ze het leuk vindt.

Toen ik toch aan het inlijsten was heb ik gelijk een werkje (ugly duckling) dat ik al een tijd geleden heb gemaakt ingelijst

Bij de Asian Beauty verschijnt nu ook de grote roze bloem.

Voor een vriendinnengroep van 5 had ik de Afrikaanse dame gemaakt; vriendin nummer 1 was er erg blij mee. Nu ben ik voor vriendin nummer 2 de Regal tiger aan het borduren. Zij heeft veel safarireizen gemaakt dus deze leek passend. Dit plaatje is hoe het moet worden.

En zover ben ik nu .

Haha, nu ik de foto's terugkijk, zie ik dat ze allemaal scheef zijn, misschien ben ik zelf een beetje scheef……

Ik wens iedereen een fijn weekeind!

Groetjes, Alice

• Martine

Alice,

Heel mooie werken. Je schiet echt op met de Asian Dame en de Regal Tiger. Op welke stof, hoeveel kruisjes per cm, en met hoeveel draadjes DMC borduur je deze werken?

Groetjes Martine

• Mijna

Scheve foto's mogen de pret niet drukken.

Wat ga je goed en wat heb je een tempo!

Vwb niet recht te krijgen: ik heb een borduurwerk (op aida 5) in laten lijsten.

Lijstenmaker kreg het niet naar zijn zin en gaf aan dat dit kwam omdat

het binnengebeuren zeg maar vrij vol was geborduurd en de buitenrand niet.

Ik denk dat jij het zelfde probleem hebt. Zijn advies was: jaar aan de muur hangen, kom terug

en ik span het opnieuw voor je op. Maw: stof moest uitrekken oid. Ik ben nog niet terug geweest;

afstand te ver en onvoldoende affo's om even naar de Veluwe te gaan.

• Petra

wat een PRACHTIGE werkstukken Alice.. m'n complimenten!!

ik vind ze ook érg MOOI ingelijst.. (ik doe je het niet na.. ) je vriendinnen zullen er súper blij mee zijn!

hartelijke groetjes, Petra

• Dora

Hele mooie werken.

De geboortetegel en de eendjes zijn erg lief

De Asian beauty wordt prachtig.

• Joke

Wat veel heb je afgemaakt, prachtig allemaal

• Alice

Hallo Martine,

Dank je wel. De Asian Beauty wordt op 10.5-draads geborduurd met 2 draadjes. Dit is een heel prettige stof om te borduren (de stof zat in het pakket dat ik van mijn kinderen heb gekregen). De Regal tiger wordt op 5.5-draads stof geborduurd; deze stof is vrij stug. Ik vind het persoonlijk minder prettig borduren maar omdat het helemaal vol wordt geborduurd en deze stof steviger is, is het er wel goede stof voor. Ook deze borduur ik met

2 draadjes.

Groetjes, Alice

• Alice

Hallo Mijna,

Ik denk dat je gelijk hebt. Goede tip, dank je wel; ik zal bij mijn vriendin aangeven dat het een optie is dat ik het over een jaar nog eens opnieuw doe.

Groetjes, Alice

• Ester-oma-pi-jo-ti

schitterende werken zeg stuk voor stuk

• hinke s

jij kunt tenminste zeggen dat wat hebt gedaan mooi

gr hinke