Daglichtlamp vraagje

• Annie L

Goedenavond dames,

Nu mijn oogjes wat minder worden, overweeg ik om een daglichtlamp aan te schaffen.

Er zijn vast al heel wat vrouwen die zo'n lamp in bezit hebben en daarom mijn vraag:

Welke daglichtlamp (die je mee kunt nemen) vinden jullie het prettigst?

Waar moet ik op letten?

Vinden jullie een loep erbij een aanwinst?

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden!

Groetjes en een fijne avond,

Annie.

• Alice

Hallo Annie,

Hoewel ik geen lamp heb die ik mee kan nemen, maar een grote, ben ik er heel blij mee. Ik zou niet kunnen borduren zonder……

Groetjes, Alice

• Tina H

Om mee te nemen kun je van die handige rechthoekige lampen kopen.

Je klapt hem zo open.

Ze zijn makkelijk, geven goed licht.

Volgens mij is daar maar een soort in.

Je zet hem naast je op een tafeltje en het licht schijnt goed op je werk.

Voor thuis heb ik een grote staande lamp.

Een loupe is bij fijn werk handig maar met een daglichtlamp geeft al heel veel zicht.

Om mee te nemen is een hoofdbeugel(soort diadeem) met loupeglazen ook zeer plezierig.

Google maar op daglichtlampen en je kan zo je keuze bepalen.

groetjes

• Elza/dordrecht

Zo'n draagbare lamp heb ik ook en hoewel het soms even zoeken is om hem goed neer te zetten, vind ik het heel fijn werken en

makkelijk meenemen (voor als je een paar dagen weg bent)

gr Elza

• JohR

Ik heb een daglichtlamp boven mijn bureau hangen, gewoon in een kapje van de Hema. Daar kijk je niet in, maar de lamp geeft goed licht op je werkblad.

Om te borduren heb ik een loeplamp op een verzwaarde voet op mijn bureau. Dat werkt goed, maar alleen is het soms lastig als je een borduurring gebruikt. Toch ben ik tevreden over het geheel.

Er zijn veel soorten loeplampen te koop. Inklapbaar, op een standaard ,met een tafelklem etc.

Johanna

• Annie L

Dames, Hartelijkl dank voor jullie antwoorden!

Een staande daglichtlamp is al in mijn bezit, maar omdat ik graag beneden zit, zoek ik een opklapbare lamp die ook makkelijk is mee te nemen.

Ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden, ik weet nu wat ik wil, maar ook daarin is dus nog keus ;)

Ik ga mijn licht nog eens opsteken in een winkel om de verschillen eens goed te bekijken.

Groetjes en een fijne avond,

Annie.

• Mijna

Ik ben begonnen met een daglicht lampenbol in de lamp boven de eettafel.

Dit waren blauwe lampenbollen en worden ook voor verlichting bij vijvers ed gebruikt.

Vervolgens begon ik aan wat ze noemen de Loupelamp - op voet en op eettafel met 22 watt TL spiraal.

Gebruik h'm soms als loupe (foto's van Jan Houtman werken bekijken als ik met een patroon vastloop)

maar altijd voor de hoeveelheid licht die de lamp geeft. Gekocht en opgehaald via Marktplaats, nieuwe TL

spiraal moest meer kosten.

Langer geleden toen wij nog kampeerden had ik een bureaulampje van Ikea met halogeen bol die ik meenam

(in de doos bewaren, uitverkoopje ad 5 euro oid), dit ging best goed.

Ondertussen heb ik deze lamp, van de echte Daylight al weer wat jaartjes:

http://www.shoptelec.nl/docs/webshop.asp?act=item&itemcode=LA000031

en vandaag de dag gaat deze mee op reis. Ik kan het er mee doen, workshop, paar uurtjes maar geen

hele dagen en verwijder altijd het beschermkapje als ik de lamp gebruik. Ook deze kocht ik via

Marktplaats incl garantiebon, teleurstelling van iemand die de voliere wat meer licht wilde geven.

Gezien mijn slechte ogen en ondanks het feit dat we vandaag de dag in een heel licht huis (vorige huis was echt donker) wonen

aan nog een nieuwe lamp toe. Elke kamer eentje (bij naaimachine ed). Beneden een nieuwe, weer op tafelvoet en oude lamp naar boven.

Ik wil voor een pedicurelamp oid gaan, hoogste vergrotingsdioptrie en hoeft als je slim kunt googlen niet veel geld te kosten.

Bezorgkosten zijn veelal gratis of lamp op redelijke afstand op te halen.

Het mag dan misschien bij een hedendaags interieur wat minder staan maar ons huis is er om te wonen, te leven en dus ook te hobbyen,

ook in de woonkamer. Ik heb geen plannen om boven te gaan zitten.

Gebruik hier naast ook de zoekenfunctie op termen als loeplamp, loupelamp, daylight ed. Er komt ongetwijfeld het eea aan oudere posten

naar voren rollen.

• Annie L

Dank je wel voor je uitgebreid, nuttig antwoord!

Ik denk dat ik inderdaad voor een daylightlamp ga.

Mag ik nog vragen welk type daylight jij hebt Mijna? Bij jouw link staat namelijk geen typenummer.

Groetjes en een fijn weekend,

Annie.

• Mijna

Ik heb destijds ik denk deze lamp overgenomen:

http://nl.daylightcompany.com/product/twist-portable-lamp-satin-silver/

Modellen wisselen van tijd tot tijd. Mijn lamp kwam van Pipoos en had toen 75 euro nieuw gekost.

Ik doe absoluut geen aanbeveling voor deze winkel (ik ken deze winkel niet), rolde er wel als 1 van de eersten uit:

http://www.marries-atelier.nl/catalog/index.php?cPath=29_32&osCsid=04e61eb7109bb947d87cdcda82e882b0

Kijk ook naar de lampen van Restyle, het is net wat je zoekt en kan veel geld besparen.

Toen de Restyle lampen op de markt kwamen stelde ik op een beurs een winkelier vragen.

Zijn antwoord: Restyle is net op de markt, Daylight verkoop ik al jaren en moet ik de 1e klacht nog over krijgen.

Ik heb geen idee hoe dit nu zal zijn.

Zelf kom ik vrijwel niet meer op beurzen, deze winkel had altijd een stand:

http://www.veltropshop.nl/daglichtlampen/portable-lampen.html

Je zou er misschien naar toe kunnen gaan, borduurwerk meenemen en verschillende lampen uitproberen?

Bordurama was ook altijd van de partij:

http://www.bordurama.nl/daglichtlampen-portable-lamp-c-1_110.html

Persoonlijk vind ik Daylight een knappe financiele investering. Ik had destijds een kennisje geleend en een

paar weken thuis uitgeprobeerd.

Nogmaals: leuke lamp voor onderweg of hooguit een paar uurtjes, niet om hele dagen te gebruiken.

Je schreef dat je ogen ouder worden, een weg terug zal er niet zijn?

Overweeg ook dit soort aanbiedingen:

https://www.vidaxl.nl/loeplamp-met-standaard

Mijn ogen zijn slecht en ook niet de jongsten. Ik begon met een blauwe daglichtlampenbol (wie ze nog gebruikt zal moeten

investeren - ze worden niet meer gemaakt) en een handje leesbrillen in verschillende sterktes. Als ik borduur of frutsel

draag ik als extra (naast -lenzen) een leesbril van +2.5.

Ben je brildragend zoek dan ook eens naar loupe voorzetbrillen.

Ik had de glazen uit een oud montuur verwijderd en heb ook nog zo'n bril.

Gebruik h'm nog zelden of nooit. Extra leesbril (Hema of opticien) vind ik prettiger dragen.

Investeer aub niet te snel, zeker zijn van je zaken en een goede aanschaf doen zijn belangrijker.