vragen over "Santa" (foto)

• Christine P

Hallo

Weet iemand misschien iets over dit patroon (of heeft het gemaakt)

Ik vind dit patroon van Mirabilia heel mooi.

Het wordt geborduurd op 12 draads linnen.

Is dat heel fijntjes als je 14 counts gewend bent?

En als ik andere stof gebruik wordt het misschien niet mooi? of komt het niet mooi uit met de kraaltjes?

Welk garen gebruikt Mirabilia?

Wordt er veel glittergaren gebruikt.

Ik heb dat ooit gebruikt, maar blij werd ik er niet van, van dat gouddraad.

Het rafelde en krulde heel erg.

Ik hoop dat iemand misschien wat informatie heeft.

Bedankt alvast.

groetjes Christine P

• IneVM

Hallo Christina,

12 draads linnen (6 kruisjes /cm) komt overeen met 32 counts.

14 counts vind ik bij aida en dat worden dan 5,5 kruisjes/cm dus dat scheelt niet zoveel.

Naald en Draad heeft een stoffencalculator op haar site:

http://www.naaldendraad.com/pagina.php?pid=23

Als je andere stof gebruikt moet je waarschijnlijk de dikte van je borduurdraad aanpassen.

Het wordt net zo mooi alleen groter of kleiner dan het origineel.

Het effect op kraaltjes weet ik niet, die heb ik nog nooit gebruikt.

succes ermee!

• Ria uit Almere

Hij is erg mooi, ik een aantal Mirabilla,s gemaakt en vind dat ze prettig werken

het linnen is 6,5 kruisje per cm. dus het valt wel mee om te maken , en ja

Mirabillia gebruikt vaak glittergaren en kraaltjes, meestal Kreinikgaren en dat werkt

veel beter dan DMC metaaldraad je kan ook Tread Haven gebruiken een soort was waardoor

je garen goed blijft. Mijn ervaring is dat ik het bij Kreinikneigenlijk nooit gebruik. Kraaltjes zijn ook niet moeilijk

jezet ze met een half kruisje vast. Hetveffect met kraaltjes en glitter is zo mooi.

Gewoon doen!

• Ria uit Almere

Heb even gekeken naar het patroon maar en zit geen metaaldraad in . Wel 5 kleuren kraaltjes

• Christine P

Hoi

Ik las in een oud borduurblad dat ze adverteren met venusgaren bij het patroon.

Bij een internetwinkel leveren ze als voorbeeld dmc garen erbij. Dus dan hebben ze dat omgezet?

Dus geen kreinik.

Het patroon wordt helemaal ingevuld met kruisjes geloof ik, dus ik zou ook aida 6 kruisjes kunnen nemen?Omdat je dan toch niks ziet van de stof kleur. Maar valt dan het kraaltje precies in het kruisvakje?

Linnen stof vind ik niet zo prettig werken.

Bedankt voor de tips Ria, hij is prachtig, dus echt wel een uitdaging om eraan te beginnen.

Zou je nog even willen reageren op mijn andere vragen? Bedankt alvast.

gr. Christine P

• Dora

Christine, zitten er ook kwart kruisjes in? Dat is altijd lastig werken op aida. Ik zet kraaltjes met één draadje en een kruissteekje vast. Bij mij blijven ze zo mooier zitten.

• Christine P

Hoi Dora

Geen idee of er kwart kruisjes in zitten.

Ik heb het patroon nog niet gekocht.

groetjes Christine P

• Alice

Hallo Christine,

Ik weet alleen dat Mirabilia heel mooie patronen heeft. Als je dit patroon inderdaad gaat maken (hij is leuk), dan wens ik je daar heel veel plezier mee!

Groetjes, Alice