Prikbord problemen

• Splinter

Beste gebruik(st)ers van dit prikbord,

De laatste dagen zien ik geregeld dat dit prikbord helaas niet benaderbaar is vanwege ‘onderhoud’.

Startpagina heeft nog niet gemeld hoe dit komt, maar gezien de beperkte IT-capaciteit zal het hoogst noodzakelijk onderhoud zijn wat uitgevoerd wordt.

Er wordt met de beperkte capaciteit druk gewerkt aan het opzetten van het nieuwe prikbord.

Naar verwachting wordt dit rond februari 2014 geintroduceerd.

Hopelijk leidt dit ook tot minder SP-A-M berichten (maar ik vrees dat dit hetzelfde blijft).

Ondanks blokkades op bekende IP_adressen en mailadressen van SP-A-MMERS komt e.e.a. nog steeds binnen op dit prikbord.

Als extra maatregel heb ik nu enkele veel gebruikte Franse woorden op de block-list toegevoegd.

Als jullie normale bericht niet geplaatst kan worden: denk er even aan geen Frans te gebruiken (zoals het woordje ‘p-our’. Even zonder streepje lezen, anders komt dit bericht als het goed is ook niet op het prikbord).

Met vriendelijke groeten,

Splinter

beheerder borduren(-machinaal).startpagina.nl & prikbord borduren

• Maggie

bedankt voor het mededelen

ik heb er ook regelmatig last van maar weet nu waar het aan ligt

• Martine

Franse woorden alleen volstaan niet. Het probleem zal zich steeds naar een andere taal verschuiven.

Groetjes

Martine

• Splinter

Er zijn zojuist ook enige engelse woorden geblokkeerd.

(gezien een SP-AM bericht heden om 5:01uur.)

Inderdaad verwacht ik ooit nog wel een Russisch bericht e.d.. Het gelukkige voordeel is dat we hier in Nederland zijn, en SP-AM in de Nederlandse taal relatief weinig voorkomt (wel phis-hing mails, maar gelukkig (nog) niet op dit prikbord). En ik op buitenlandse woorden kan proberen te blokkeren.

Met vriendelijke groeten,

Splinter