Vragen over kraaltjes

• Alice

Hallo allemaal,

Hoewel ik nog niet zover ben met mijn huidige werken en ik voorlopig nog wel zoet ben, was ik me gisteren al aan het verkneukelen over wat ik hierna ga doen. In het patroon dat ik op het oog heb, zijn heel veel kraaltjes verwerkt. Het is voor het eerst dat ik dat ga uitproberen, maar ik heb daar vragen over.

Borduur je de kruisjes op de plekken waar de kraaltjes komen of laat je die leeg en vult alleen het kraaltje die plek op?

Hoe plaats je de kraaltjes op het werk? Ik neem aan met het gaatje aan de zijkant zodat de zichtkant niet het gaatje laat zien, maar ik weet dat niet zeker. Ik hoop dat duidelijk is wat ik hiermee bedoel….

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Groetjes, Alice

• Petra

hallo Alice..

v.w.b. kraaltjes borduren.. ik heb ooit één keer een borduurwerk met kraaltjes gemaakt en wel deze engel

.. heb hierbij de kraaltjes mee-geborduurd met de kruissteekjes, d.w.z. heb het kraaltje meegenomen met het tweede steekje van het kruisje..

“snap je 't een beetje” :) !

groetjes, Petra

• Ester-oma-pi-jo-ti

Ik zet de kraaltje ipv een kruisje, maar wel dezelfde kant allemaal uit

• Dora

Ik borduur niet onder een kraaltje.

Soms plaats ik het kraaltje tijdens het borduren en soms later. Hangt van de kleur van het garen waarmee ik dan borduur en de kleur van het kraaltje.

Ik zet het kraaltje altijd vast met een kruissteekje, steek dus 2 keer door het kraaltje. Zo blijft het mooi recht zitten. Ik zet de kraaltjes vast met 1 draadje.

• Annabel

Dag Alice,

Ik borduur de kraaltjes gelijk mee in de kleur van de kruisjes.

En de kraaltjes zet ik met een kruisje vast zelfs met een dubbele draad.

groet Annabel

• Ria uit Almere

Ja zo doe ik het ook gelijk mee borduren en ik zet ze

met een half kruisje vast

• gekeverm

ik zet de kraaltjes er aan met naaigaren in de kleur van de stof. En ik doe dat met een half kruissteekje met een dubbele draad.

Zorg ervoor dat alle kraaltjes wel dezelfde kant opvallen.

Als er swarovski-kraaltjes verwerkt moetne worden zorg ik er meestal eerst voor dat de ruimte eromheen klaar is met borduren want mijn ervaring is dat je anders iedere keer met je garen achter de wat grotere kraaaltjes blijft haken.

Ik gebruik naaigaren omdat dat sterker zou zijn dan borduurzijde, er bestaat ook transparant garen wat gebruikt wordt door sieradenmaaksters ( cylon ofzo) nadeel van dat spul is dat er de kans zou bestaan dat je met strijker erachter komt dat dat garen kan smelten (was een tip van Chatelaine)

Waar wil je mee beginnen ?

groetjes

Geke

• Alice

Hallo dames,

Allemaal bedankt voor jullie reactie, daar kan ik weer mee verder. Zoals gezegd eerst afmaken waar ik mee bezig ben (en dat duurt nog wel eventjes……).

Geke, ik zou dolgraag een keer een Chatelaine maken, maar ik vind dat ik daar nog te onervaren voor ben, eerst maar eens alleen maar gewone kraaltjes en dan steeds een stapje verder. Wat ik op het oog heb is een patroon van Joan Elliott; die gebruikt ook veel kraaltjes.

Groetjes, Alice

• Riet

Ik doe het ook met naaigaren in de kleur van de stof maar met een heel kruisje.

• femke2701

haha wat grappig he dat iedereen het toch anders doet…