HAED stof

• Kenji/Kumi

Hallo dames,

Zojuist heb ik dit prachtige patroon gekocht bij HAED. (Hij komt nu uit de printer) :)

http://heavenandearthdesigns.com/index.php?main_page=product_info&cPath=386_104&products_id=7320

Maar nou is mijn vraag, op welke stof borduren jullie als jullie een HAED maken en wie kan mij zeggen hoeveel stof ik precies nodig heb.

Ik heb zelf al het e.e.a. uitgerekend, maar als het niet teveel gevraagd is, zou ik het ook graag van jullie horen om het helemaal zeker te weten.

Het patroon is 400x509 kruisjes.

Alvast bedankt

Lydia

• Rozarijke

Mooi! Ik borduur mijn head op aida 18.

Rozarijke

• Alice

Hallo Lydia,

Op de site van HEAD staat een link naar “fabric calculator”; hiermee kun je precies uitrekenen hoeveel stof je nodig hebt.

Veel succes met dit werk, het is prachtig!

Groetjes, Alice

• Ria uit Almere

Hoi Lydia

Wat een mooi patroon,

ik heb even zitten rekenen en als je hem op 18 ct maakt

komt hij volgens mij op 55.5 cm x70.6 cm.

• Kenji/Kumi

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat er op de site van HAED een fabric calculator staat, en hier begint dan ook mijn dilemma.

Als ik de 18 count aan houd, dan kom ik volgens hen uit op 112.89 by 143.65 cm ( Ria komt uit op 55.5 by 70.7 cm, dat is nogal een verschil) en bij 25 count op 81.28 by 103.43 cm, doe ik dan nu iets fout??

Ik heb stof liggen, deze telt 7 kruisjes per cm dus als ik me niet vergis is dat Aida 18 count.. Ik heb nog aardig wat, maar voor mijn berekening voor de 18 count komt ik net iets tekort… Als de telling van Ria klopt dan heb ik voldoende… Wat moet ik nu doen??

• Dora

Heb je wel 1 bosje/draad aangegeven en toen bij 18 count gekeken?

Houd wel rekening met extra stof voor het inlijsten

• Ester-oma-pi-jo-ti

gewoon met een draadje per tien kruisjes uit tellen

en bij elke 100 een steekje op de stof, zo tel ik t altijd uit

hou 8 cm ongeveer extra voor lijsten over aan de randen

sukses..

• Rozarijke

Ik zou het net als ester-oma-pi uittellen per 10. Neem een lange draad nasigoreng en begin links onder b.v. 5 to 10 cm vanaf de rand met tellen, telkens 10 kruisjes.

Rozarijke

• Marjan van P

Gebruiken ze geen inches waar het verschil zo groot van wordt?

• mathilda

18 count = 7 kruisjes per cm eigenlijk 7,2 x per cm en dan kom je precies zoals eerder uitgerekend.

anders heel makkelijk, delen door 7 en dan zit je altijd goed

400 kruisjes gedeeld door 7 is 57 cm plus 2x 8 cm kantstof = 73 cm

509 kruisjes gedeels door 7 is 72,5 cm plus 2x 8 cm kantstof = 88,5 cm

gr.

Tilly