van foto naar borduurwerk

• Diane 100

Hai mensen,

Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in het borduren. Ik wil jullie vragen om tips. Ik wil graag een foto omzetten naar borduurwerk. Hoe kan dat en waar?

Krijg ik daarbij ook te horen welke kleuren ik moet gebruiken?

Verder zijn alle tips welkom die een nieuweling op dit gebied “moet” weten!!

Groetjes Diane

• Jenny60

Hallo diana,

Bij de twentse borduurshop,kijk maar eens op hun site.

Ik heb er pas twee laten maken bij hun,prima verzorgd.

En supermooi

Groetjes jenny

• Mams TJC

Hoi Diane,

Idd bij de twenste borduurshop.

Je krijgt de kleurnummers erbij en ook hoeveel je nodig hebt per kleur.

Jaren geleden had ik ook de mogelijkheid om het borduurgaren bij hun mee te bestellen

• Diane 100

Bedankt dames!!

Kan ik ook met hun in overleg over de foto?

• Mams TJC

Jazeker!

Voordat mijn patroon definitief was is er intensief mailcontact geweest over de foto en het patroon. De foto is ook bewerkt, zodat de storende achtergrond weg was.

Heb meerdere proefversies ontvangen met in mijn geval, 30 kleuren maar ook met 50 kleuren

• Petra

hallo Diane…

ongeveer drie jaar geleden heb ik een foto van onze kleindochter laten omzetten in een borduurpatroon.. bij “Papillion Fotoborduren”

heb op dit prikbord diverse updates hierover geplaatst en hier op m'n weblog is ook nog het e.e.a. hierover te lezen :)!

groetjes, Petra

• jochrimar

Het kan dus ook goed gaan.

Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met het nieuwe bedrijf Orcagraphics.

Nadat ik als vrijwilliger voor hen een (behoorlijk complex) pakket geborduurd had, waar ik plm. 240 uur mee bezig ben geweest, kreeg ik een waardebon ter waarde van het pakket.

Daar ik op hun site niets zag wat ik wilde borduren besloot ik de trouwfoto's van mijn dochters te laten omzetten naar een patroon en bestelde de complete pakketten. Ik moest heel iets bijbetalen.

Ik heb al vijf geborduurde foto's hangen, dus ik wilde hetzelfde formaat. Dat was geen probleem werd mij verteld.

Toen ik de proefversie van de patronen kreeg heb ik laten weten, dat ik ze zeer onduidelijk vond.

Ik kreeg als antwoord dat een en ander nog bijgewerkt zou worden, maar dat zij er verder niets aan kon ontdekken, waarop ik dacht dat mijn scherm misschien wat vertekende en daarom ben ik maar akkoord gegaan.

Toen ik de pakketten kreeg zag ik direct dat de patronen niet best waren en ik ben toen meteen van een van de pakketten de gezichten gaan borduren.

Ik schrok ervan, het leek echt helemaal nergens naar.

Uiteraard heb ik gereageerd, maar ik kreeg als antwoord dat ik zelf akkoord was gegaan en hoewel ze het graag zou willen, ze kon me niet zomaar een nieuw pakket aanbieden.

Ze wilde me graag helpen met een oplossing om me toch tevreden te maken, maar ze kon dat niet gratis doen.

Ze kon me wel een nieuw pakket aanbieden tegen gereduceerde prijs, rekening houdend met de hoeveelheid garen die ik al had.

Je begrijpt, dat ik diep teleurgesteld was.

Dit bedrijf is dus geen aanrader om een foto om te zetten naar een patroon.

.

• Saskia Gijsbers

Beste allemaal,

Als eigenaar en designer van het bovengenoemde bedrijf wil ik graag even reageren. Wij zetten foto's niet simpelweg om, wij maken er ook een borduurbaar geheel van. Na de eerste impressie (bedoelt voor de bepaling van de grootte) deelde mevrouw inderdaad mee dat zij deze onduidelijk vond. Na dat het proces van het borduurbaar maken was begonnen heeft zij meermalen nieuwe impressies ontvangen en deze mededeling niet gedaan. Zij ontving in totaal 3 of 4 hoge resolutie impressies van de fotoborduurpakketten. Na deze impressies mogen wij aannemen dat mevrouw een idee heeft van wat zij koopt. Ook leek de foto die zij ons stuurde exact op de impressies die haar gestuurd waren, en is het simpelweg niet mogelijk een goedlijkend gezicht te maken inclusief opgestoken haar in 10 steken (wat mevrouw leek te wensen).

Helaas was dit een geval van miscommunicatie, een misverstand van de wensen van de klant, de mogelijkheden en omstandigheden. Helaas wilde mevrouw niet meewerken aan een oplossing en is de ontstane situatie dus niet opgelost.

Inmiddels zetten wij geen foto's meer om door de enorme hoeveelheid tijd die het kost om een dergelijk geheel borduurbaar te maken. Maar mevrouw is de enige klant in 2 jaar tijd die ontevreden is met onze producten. Zowel omgezette foto's als normale borduurpakketten. U kunt dus met een gerust hart een pakket bij ons kopen.