borduren? In het midden beginnen?

• Mirquilt

Hallo allemaal,

Eens even een vraagje aan ervaren borduursters. Als ik begin met borduren zoek ik het midden van de stof op en patroon op en ga dan tellen totdat ik rechts onderaan ga beginnen. Nu zei iemand mij dat je vanuit het midden moet gaan borduren maar ik heb dat eens bekeken maar ik denk dat ik dat heel onhandig vind. Ik werk toch het liefste van links naar rechts. Hoe doen jullie dat nou?

groet, Mirjam

• Martine

Ook ik tel vanaf het midden naar boven, naar links. En begin steeds links boven in de hoek. Vanaf het midden borduren heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me moeilijk

Groetjes

Martine

• IneVM

Ik doe hetzelfde en rijg hulplijntjes zodat ik zeker weet dat m'n lapje groot genoeg is.

Vroeger borduurde ik ook altijd vanaf rechtsonder, de laatste tijd steeds vanaf linksboven.

groetjes

ine

• Tina H

Ik zet hulplijntjes en borduur van rechtsonder naar boven.

daarbij gebruik ik ook een borduurraam.

Je borduurt toch op de manier die jou het beste bevalt.

Een tip is nooit weg maar je moet er je eigen weg in vinden.

• Binta

Ik zet ook hulplijntjes en begin STEEDS van linksboven .Nog nooit problemen gehad.

Succes en groetjes,

Binta

• Alice

Hallo Mirjam,

Ik werkte altiljd vanuit het midden, maar bij de laatste paar borduurwerken ben ik vanuit het midden naar linksonder gaan tellen en daar begonnen. Mij bevalt dat beter, maar je ziet het al aan de berichtjes, ieder doet het op zijn/haar eigen manier. Gewoon doen wat voor jou het beste voelt, niks moet!!!

Groetjes, Alice

• Dora

Ik tel altijd vanuit het midden naar rechtsonder.

• gea e

ik begin rechtsonder, en tel het borduurwerk eerst helmaal uit.

dan weet je zeker dta het op de stof past :D

• elzaharlingen

Het is misschien gek maar ik borduur altijd vanaf linksboven.

Wel eerst even uittellen of het patroon erop past.

• Tonny

Ik begin ook linksboven, net als Elza.