Nostalgie (foto)

• Foxy50

Goedemiddag, dames,

Met deze warmte staat het handwerken bij mij op een laag pitje. Daarom heb ik vanmorgen maar een paar van mijn vroegere borduurwerken gefotografeerd.

De eerste afbeelding stelt een paar Engelse cottages voor die ik in 1963 als meisje van 13 jaar heb geborduurd in halve kruissteek en daar heb ik wol voor gebruikt. Dit was mijn eerste kennismaking met het borduren volgens een telpatroon. Dit hangt dus al 50 jaar aan de muur!

Het volgende werk is een boerderij die ik in 1978 (ook alweer 35 jaar geleden!) heb gemaakt. Het is eveneens met wol geborduurd en er zijn diverse verschillende borduursteken toegepast (sorry voor de flits linksonder!).

Het laatste borduurwerkje is een heidelandschap in kruissteek,ontworpen door Thea Gouverneur, dat ik in 1983 maakte (het pakket staat nog steeds op haar website ontdekte ik pas!)

Voor mij een stukje nostalgie, maar voor de borduurliefhebsters misschien wel leuk om te delen.

Groetjes en een fijne zondag verder!

Nel (Vos)

• Petra

super nostalgisch Nel.. leuk om te bewaren :) !!

• Dora

Leuk om te zien.

• Alice

Hallo Nel,

Je hebt er dus al heel wat borduurjaartjes op zitten!!! Leuk hoor.

Groetjes, Alice

• Mijna

Wat leuk.

Heide vn Thea Gouverneur heb ik als UFO liggen, ik weet nog niet of ik af ga maken of opnieuw beginnen.

Jij begon dus met wol - misschien acryl garen? Ik met DMC. Schilderijen moeten nog worden opgehangen.

Ik zal aan je denken zodra het zo ver is.