schurer garen

  • riky

    helaas geen een kleurnr heb ik ervan gr riky

  • riky

    heb geen een kleurnr ervan gr riky

  • Ginny

    Ik heb een paar kleuren, maar die wil ik helaas niet kwijt. Ik heb ze wel even uit de kast getrokken en mocht je een omzetting willen, dan is dit de mijne:

    5183 - 3042

    2163 - 676

    2543 - 712

    2661 - Anchor 1096 of DMC 926/927 (één draadje van elk). Dit is een vrij moeilijke kleur om om te zetten.

    Ergens moet er een nog een kleurenkaart zijn hier, mocht je omzettingen willen hebben i.p.v. origineel garen dan wil ik die wel opgraven en de andere vier kleuren omzetten en nog eens naar 2661 kijken.

    Wat ongevraagd advies ;) : probeer in een ander figuurtje of een andere plek met nieuw garen/ander merk te beginnen, desnoods door wat oud garen over te houden. Het kleurverschil valt zo niet op. Wat het wel doet als je halverwege in hetzelfde vlak (bv. een jurk of kast of wat dan ook) met nieuw garen begint.

    Kan het niet anders, probeer het garen te mengen: van twee draadjes oud garen naar één draadje oud en één draadje nieuw garen en dan naar twee draadjes nieuw garen. De overgang valt zo minder op.

    En natuurlijk is er niets beter dan de resten van je oude garen te gebruiken om een passende vervangende kleur te vinden. Dus niet opborduren maar eerst een vervangende kleur zoeken…

    G.

  • Meriam

    Hallo Hanna ik heb de kleurnr 5183-5006-2302-2303 voor jou je mag ze hebben als je wilt ,ook heb ik nog andere nummers.

    Groetjes Meriam

  • hanna

    Allen hartelijk bedankt voor het meedenken voor het schurer garen. En ook ongevraagd advies is welkom bij mij, hoor!

    Meriam, heel veel dank voor je aanbod, heb je even prive gemaild.

  • Mijna

    Hanna, ik kan je niet helpen maar weet dat een zoekertje op Marktplaats wonderen kan verrichten en het tot

    gezellige contacten kan komen.

    Wie niet waagt die niet?

    Schurer en huidige Anchor zou ik nooit gaan mengen vanwege destijds gebruikte verfstoffen.

  • dieuw1983@hotmail.com

    ik heb veel interesse naar de tabel die omzet van schurer naar dmc!! Wie kan mij hier aan helpen??

  • elenora

    als je me vertel welke no. je nodig hebt zal ik tussen m,n schurer kijken of ik die voor je heb

  • marion

    ik heb nummers 2163, 2167, 2544, 2563, 2664en 3094

  • C.

    Anonymous

    Chanita, ik heb zowel de kleurkaarten van dmc, schurer en anchor, ook de vergelijkingstabel van schurer naar dmc, maar niet van schurer naar anchor. De nummering van het anchor garen is niet die van het schurer garen.

    Ik zoek dus wel altijd naar de best bijpassende kleur, maar soms lukt dat toch niet helemaal naar mijn zin.

    Vr. gr., Hanna

    Dag Hanna,

    Deze reactie is veel later dan de post maar ik hoop dat je nog op dit forum actief benty. Ik lees dat je zowel de kleurenkaarten van schurer als van DMC hebt. Ik ben nl op zoek naar de meest overeenkomende DMC nummers van de schurer nrs die ik heb. Het gaat dan om de nummers 0010, 2004, 2274, 5123, 5124 en 5126. Alvast bedankt.