Tussendoor SAL Blog-update: Boerenregels verschiet van kleur

• Mijna

Kijk maar:

http://stitchalongwithmijna.blogspot.nl/2013/02/mijna-boerenregels-farmers-rules-jan.html

• jennewil

Goedemorgen Mijna,

Ga je veel veranderen? En misschien een domme vraag: staan er geen kleurnummers op het patroon?

Ik heb n.l nog nooit een patroon van Jan Houtman gemaakt.

Groetjes, Jennewil

• Martine

Mijna, Je houd er wel de moed in. Ik had het al heel lang opgegeven. Grtjs Martine

• Ester-oma-pi-jo-ti

mooi zo, de aanhouder wint he(tu)

• IneVM

Boerenregels…..die ligt hier ook nog in de mand!!

De mijne is helemaal van kleur “verschoten”…..ik maak die in 7 kleuren blauw :)

• Petra

't wordt MOOI Mijna !!

<..én ook 'n eigen versie is leuk > :)

• Annabel

Mijna ,heb weer eens voor die van mij gestaan.

De kleuren van blokjes zijn bij mij zoals jij ze hebt gemaakt en het kruisje dat jij mist is bij mij grijs ,het is het puntje van de baard van de huzaar(misschien kan je er iets mee)

Wens je veel succes .

Groet Annabel

• Fenneke

Sterkte ermee, en erg herkenbaar. Volgens mij is er geen enkel patroon 100% overgenomen. En ik moet toegeven dat ik zelf ook altijdbwel iets verander naar mijn eigen inzicht. Jan maakte soms ook gewoon foutjes (bewust of onbewust). En ik hou van gespiegeld en strak ;)

Ben nu ook maar weer eens verder gegaan met mijn letters blijven facineren. Het einde is in zicht, maar ik weet nog niet zo goed wat ik bovenin ga neerzetten.

Wordt vervolgd.

Groetjes Fenneke

• Mijna

Jennewil,

ik ga nog meer veranderen en niet naar eigen inzicht.

Op beide patroonversies staan kleurnummers maar die kloppen helaas voor geen meter

(garens die in de jaren '90 op de markt gekomen zijn kunnen niet in 1974 gebruikt zijn).

Los van dit komen nog veel meer kleurnummers niet overeen met hetgeen Jan borduurde.

Ik ben zo blij dat ik naar Aerdt geweest ben…

• Mijna

Ine,

geweldig. Was ik ook maar zo slim geweest.