Triest bericht: Efteling en het Thea Gouverneur borduurpakket:

  • Mijna

    Eerlijk is eerlijk: ik heb de zoekfunctie gebruikt en ben geen soortgelijk bericht tegengekomen.

    Wat ik kwijt wil:

    Na de zoveelste (ook rechtstreekse) melding dat iemand een poging gedaan had maar helaas zonder succes het Efteling pakket te bemachtigen heb ik contact met Efteling web-shop gezocht en navraag gedaan. Naar mijn idee was het toch te gek voor woorden dat menigeen van ver naar Efteling reisde en als souvenir het borduurpakket mee naar huis wilde nemen en teleurgesteld huiswaarts kon.

    Efteling heeft me laten weten dat het pakket ondertussen (er waren altijd zoveel pakketten aanwezig als ik zelf in Efteling was) uit de collectie genomen is en dus niet meer verkocht wordt. Dat Thea Gouverneur aan een nieuw ontwerp werkt en dat dit nog dit najaar (datum nog onbekend) in de Efteling collectie opgenomen gaat worden.

    Groot was mijn verbazing en met alle respect voor Thea zie ik niet wat zij nog aan een Efteling ontwerp zou kunnen verbeteren. Het pakket zoals wij kennen is perfect en geeft naar mijn idee alles weer wat een borduurster zou willen zien en zou willen borduren.

    Patroon is goed en duidelijk; stof (in mijn geval aida en absoluut niet stijf van de pap, ápret of stijfel - net hoe je het noemt) en een genot om te borduren. Waarom een nieuw ontwerp vroeg ik me af? Wat zou nog beter kunnen? Ander pakket met achtbanen oid - hele andere onderwerpen die wellicht wel minder leuk zijn om te borduren?

    Toegegeven: het is geen klein borduurtje en als beginnend borduurster zou ik er persoonlijk niet snel aan beginnen.

    Ik heb Efteling geantwoord en reactie gegeven. Verder een voorstel (inclusief voorbeelden/aanduidingen) gedaan om de borduurcollectie uit te breiden met een klein beginnerspakketje en een wat groter pakket voor de minder gevorderde borduurster. Plus uiteraard het nieuwe ontwerp waar momenteel hard aan gewerkt zou worden.

    Ze hebben geantwoord en staan duidelijk open voor mijn voorstel wat ze hebben doorgestuurd naar de afdeling Marketing.

    Ik wil jullie vragen hetzelfde te doen. Contactgegevens kun je hier vinden:

    https://www.efteling.com/webshop/t-contact.aspx

    Mijn Efteling borduurwerk groeide leuk.

    Ik liet mijn borduurwerk en patroon op tafel liggen en probeeder elke minuut die ik over heb aan dit borduurwerk te wijden. Zeg maar gerust dat ik er verslaafd aan was.

    Ik wist dat het ging komen en heb hier nooit een geheim van gemaakt. September, oktober en misschien ook wel november worden helaas mindere borduurmaanden voor me. In december hoop ik weer op een ouderwets winter ritme terug te komen!

  • Martine

    Eind augustus zijn wij in de Efteling geweest. En inderdaad, het borduurpakket was niet meer te koop. Wat ze ook zullen aanpassen, achtbanen, nieuwe fontein en wat moderne attracties, het nieuwe borduurpakket zal nooit meer die “originele Anton Pieck” uitstraling hebben. Daar ben ik zeker van. Ik ben blij dat ik het pakket hier heb liggen. Geen aida, wel linnen. Alleen nu nog de tijd vinden. Groetjes Martine

  • wereldreis

    ik hoop ook dat ze de anton pieck stijl gaan behouden. Ik ehb er ook een liggen en de merklap is de efteling aan de beurt. Ik zie er wel tegen op maar vind hem zo mooi. Begrijp ik goed dat er van het oude pakket ook twee voorbeelden zijn?

  • Natasja

    Ik ben van de winter in de Efteling geweest en als er een kleiner borduurwerk zou hebben gelegen, zou ik het zeker meegenomen hebben. Wat dat betreft steun ik jouw voorstel zeker! Ik hoop dat ze naar je voorstel luisteren!!

  • riarun

    ik heb dus net hieronder al gereageerd…. ik probeer al twee jaar het pakket te pakken te krijgen en heb het nog steeds niet:( te laat dus…. wie weet wat voor moois er weer komt…

  • Mijna

    Maak jullie mening aub kenbaar bij Efteling.

    Verwijs wat mij betreft naar deze prik en laat ze weten wat je leuk zou vinden.

    Zelf heb ik 2 Anton Pieck ideeen aangedragen. Gesteld dat deze met de tijd uitgevoerd zouden worden koop ik allebei de pakketten.

    Een middelgroot en een klein pakket.

  • Mijna

    Ria,

    gesteld dat je er niet meer aan zou kunnen komen (de wonderen zijn de wereld nog niet uit) mag je met de tijd mijn patroon hebben.

    Thea Gouverneur levert zoals ik begrepen heb ook enkel volle garenkaarten. Of dit ook voor Efteling op zal gaan is na te vragen.

    Zelf borduur de nieuwste versie.

  • Mijna

    Maion,

    hoe bedoel je 2 voorbeelden?

    Ik borduur het voorbeeld zoals op het blog:

    http://stitchalongwithmijna.blogspot.nl/2012/01/efteling-sampler-thea-gouverneur.html

    Misschien kan Denise (die zoals ik begreep de oude versie heeft) het voorbeeld vergelijken?

    Ik heb ooit opgevangen dat langer geleden het pakket op basis van 14/7 draads stof voorzien was.

    Of dit juist is weet ik niet.

  • wereldreis

    ik borduur het met ander garen, dus als ik hem af heb wil ik patroon en garen wel aan je overdoen.

    Ik ga me zeker melden bij de efteling ( heb niet voor niets een jaarkaart (:P) )

  • Denise

    Mijna Schreef:

    ——————————————————-

    > Maion,

    >

    > hoe bedoel je 2 voorbeelden?

    >

    >

    > Misschien kan Denise (die zoals ik begreep de oude

    > versie heeft) het voorbeeld vergelijken?

    >

    > Ik heb ooit opgevangen dat langer geleden het

    > pakket op basis van 14/7 draads stof voorzien

    > was.

    > Of dit juist is weet ik niet.

    Het pakket wat ik heb,bestaat uit een zwart geprint patroon gedeelte(linkerhelft) en een blauw geprint patroon gedeelte(rechterhelft).

    Er zit een garenkaart bij voor het zwart geprinte patroon en een garenkaart voor het blauw geprinte patoon gedeelte.

    De omschrijving geeft aan dat alles met 1 gesplitst garendraadje geborduurd moet worden.Of ik het ook zal doen is de vraag nog.

    groetjes,

    Denise