souvenir de ma jeunesse-wie weet meer ?

  • gekeverm

    kan iemand mij meer vertellen over de ariadne waar de souvenir de ma jeunesse in heeft gestaan ?

    Blad moet ergens 2de helft jaren 70 zijn uitgegeven en of het was een bestel patroon of zat gewoon in het blad.

    Jullie begrijpen al dat het met deze informatie lastig zoeken is .

    Af en toe zie je op bijv. Marktplaats wat te koop staan maar omdat er minimaal 20-25 euro voor gevraagd wordt schrikt die prijs me een beetje af

    groetjes

    Geke

    http://stitchesandbeads.blogspot.com/

  • IneVM

    Hallo Geke,

    "Vier-en-een-halve meter handwerktechnieken

    Souvenir de ma Jeunesse

    met een beschrijving door Anne Rose Oosterbaan-Martinius"

    in de achterflap staat ook nog

    “een grandioze jeugdherinnering van A.Duivenvoorde-Rozendal”

    uitgegeven in 1976 door Kosmos/Ariadne

    ISBN 90 215 0591 6

    Het werd toendertijd aangeboden door Ariadne als bestelpatroon.

    Achterop staat:

    "Deze map bevat vijf stroken met de kleurenreproduktie op ware grootte van een prachtige stekendoek uit 1908, in zijn geheel ruim 4 1/2 meter lang.

    Daarbij treft u een beschrijving met gedetailleerde werktekeningen aan, waarin alle op deze doek voorkomende technieken (naden en zomen, open naaiwerk, merkletters, stopwerk, filet- en tuledoostoppen, Holbein, kant- en haakwerk) uitvoerig zijn behandeld, zó dat ze opnieuw kunnen worden uitgevoerd.

    De strook op zich - of gedeelten eruit - vormt een bijzonder decoratief interieur-element."

    veel succes met het zoeken hiernaar.

    groetjes

    Ine

  • Joke-50

    :SHallo Geke,

    voor zover ik weet zijn er bij de Handwerkboetiek in Roden ook een aantal mensen bezig met het project: souvenir de ma Jeunesse. Misschien leuk om daar eens te informeren?

    Groetjes van Joke

  • Gusta

    Geke, je hebt pb,

    grtjs, Gusta

  • Mijna

    Geke,

    20 - 25 euro voor dit boekje valt me nog wel mee.

    Het is zeer zeker de moeite waard.

    Google ook eens op pronkrol - duik eens bij Berthi in het pronkjournaal:

    http://berthi.textile-collection.nl/pronkjournaal/

  • gekeverm

    Dankzij Gusta is het gelukt een boekje over te nemen,heel veel dank hiervoor.

    groetjes

    Geke

  • henriet

    Hallo,

    ik zoek deze uitgave ook, heeft iemand er nog een ter overname of tips waar te zoeken?

    henriet simons