Het is me niet voor 1 februari jl. (begin nieuwe stageperiode) gelukt maar wel voor de diplomering.
Geborduurd voor mijn dochter die voor haar opleiding een stage als activiteitenbegeleider in de zorg moest gaan lopen.
Zij heeft zo ontzettend tegen het werken in de zorg opgehikt (sorry, gelukkig zijn er anderen die er anders over denken - iedereen kan niet alles willen/kunnen - stel je voor dat we allemaal het zelfde zouden doen en denken) en heeft ondertussen een hele goede tijd bij 12-14 jarigen in het Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) gehad.
Het was aan het begin van haar MBO opleiding voorspeld: "je kunt denken dat je weet wat je wilt gaan doen maar tijdens je stageperiode kun je van gedachten veranderen.
Je zult niet de eerste zijn". Het VSO heeft haar hart gestolen.
Ondertussen is zij gediplomeerd SPW4-er (Sociaal Pedagogisch Werker); dacht er over om een jaar geen opleiding te volgen maar her en der te gaan werken om er op deze manier achter te komen wat er nog meer te koop is en vervolgens weer aan het studeren te gaan. (Gelukkig) was zij vergeten dat zij in afgelopen januari al voor een vervolgopleiding had ingeschreven (maar ook af had kunnen zeggen) en gaat zij per september naar het HBO. Wat het haar daar zal gaan brengen/maken is nog een groot vraagteken. Wellicht SPH (Sociaal Pedagogische Hulpverlening) of iets anders. Zij had in het 2e jaar in kunnen stappen maar is vastbesloten er een jaar langer over te doen en gaat eerst eens een jaar aankijken wat haar mogelijkheden binnen het HBO zijn. Niet alleen kinder crisisopvang maar ook logopedie en andere richtingen blijven haar trekken.
Zij heeft nu een vakantiebaan (en een volle agenda) als invalster in de kinderdag- en buitenschoolse opvang verdeelt over 15 locaties (vliegende K.I.P (keep free if possible).
Het Woezel en Pip ABC heb ik als prettig en afwisselend ervaren: http://borduren.startpagina.nl/prikbord/12656301/woezel-en-pip-abc—eindelijk-af#msg-12656301
de vier seizoenen vond ik minder en niets voor mij. Geef mij maar letters in wat mij betreft 1 kleur. Maar goed, ik ben weer een ervaring rijker. Het pakket geeft veel garen mee - zelf ik (die regelmatig hersenloos borduurt en uit moet halen) heb voldoende garen over.
Ten overvloede wil ik melden dat ik geen plannen heb om het patroon te scannen of op een andere manier te delen. Dit patroon gaat in mijn verzameling.
Het gaat ingelijst worden (blank hout - brede rand en ontspiegeld glas - net 47 euro en leek me niet teveel) - ik laat het tzt na de vakantieperiode ingelijst zien.
Hier de foto's (het regent en ik kan vandaag niet doen wat ik zou willen doen) - ik ben nog naarstig opzoek naar een goed (en als het kan gratis maar wel legaal) fotobewerkingsprogramma en sta open voor tips en goede raad.