Ariadne"s jaren 70/80

• caro

Omdat mijn humeur te wensen overlaat heb ik maar weer eens de oude jaargangen van Ariadne doorgebladerd. Er is maar één conclusie: Wat een rijkdom aan verschillende handwerktechnieken!!! Er is nog steeds géén handwerkblad met dit niveau. Onbegrijpelijk dat dit blad niet meer in deze samenstelling te koop is. Ik koester mijn jaargangen, voor mij zijn ze kostbaar en tijdloos! Met hart.groet,Caro

• Els K

Ik kan me helemaal voorstellen wat je bedoelt. Ik heb al mijn Ariadne's naar de Kringloop gebracht, toen we kleiner gingen wonen. En wat heb ik daar een spijt van!

Dus ik raad je aan, ze nooit weg te doen, al heb je nog zo weinig ruimte. Doe dan maar wat anders weg. Hopelijk is met het doorbladeren van je tijdschriften je humeur ook weer een beetje op peil gekomen.En anders maar hopen, dat de lente niet te lang meer op zich laat wachten.

Sterkte en groeten,

Els k

• fien777

ik heb ze ook nog allemaal…en regelmatig duik ik er weer eens in.

idd jammer dat het blijkbaar niet meer mogelijk is om zo'n hoogwaardig blad te maken……

• caro

Dankjewel, mooie website heb je en schatten van honden!!! Met groet,Caro

• Cath

Caro….als je toch bladert…kijk je aub dan ook nog naar de merklappen..please,..?????

Stel dat je deze tegen zou komen ,zou je erg dankbaar zijn…

• caro

Toen wist ik nog niet dat je een patroon zocht!!! Ga wel op zoek voor je!!! Als ik kan helpen zal ik het niet nalaten!!! Met groet,Caro

• Channah

In 1972 heb ik mij geabonneerd op de Ariadne, en ben een heel groot aantal jaren abonnee gebleven. Inderdaad een schat aan informatie over handwerktechnieken. Wat ik jammer vond en vind is dat het truttigheidsgehalte van de te maken werkstukken in het blad toch wel heel erg groot was.

Halverwege de jaren 70 van de vorige eeuw kwam er een Nederlandstalige versie van het Franse blad 100 Idées uit. Dat was andere - voor mij smakelijker - kost, maar het sloeg toch niet erg aan, dus dat veranderde in een tweetalige versie: het blad in het Frans, en een bijlage van de artikelen (uiterst summier) en patronen en beschrijvingen in het Nederlands. Op 100 Idées ben ik ook heel lang geabonneerd geweest.

Toen een goede vriendin van mij overleed erfde ik van haar een stapel Ariadnes uit de jaren 80. Ik heb nooit iets weggegooid, en dat zal ik ook nooit doen, zoveel plek nemen die stapeltjes nu ook weer niet in.

Maar als ik iets zoek om te maken, op welk handwerkgebied dan ook, dan ga ik toch eerst in mijn jaargangen 100 Idées bladeren. Ik vind de achergrondinformatie beter dan die in de Ariadne, en de al genoemde truttigheid in tegenstelling tot de 100 Idées nagenoeg nihil.

Wat ik ook een mooi blad vind is Handwerken zonder Grenzen. Ik heb een aantal afleveringen via de kringloop op de kop kunnen tikken, en nog niet zo lang geleden heb ik via via een grote stapel zomaar gratis en voor niets gekregen.

• hanna

Ik koester mijn ariadnes vanaf 1965, en doe deze voorlopig niet weg.

De "truttigheid is mij nooit opgevallen.

Smaken verschillen nu eenmaal.

Hanna

• Joke

Ik heb ook indertijd mijn abonnement op Ariadne opgezegd omdat er te veel andere dingen in stonden. Huis inrichten ed. en ik wilde een echt handwerkblad. Moet zeggen dat ik nog steeds geen echte vervanger heb gevonden al is het Borduurblad wel een goed alternatief.

Oudbollig vind ik het helemaal niet. Kijk nog graag in de oude nummers (heb ze helaas niet allemaal) en heb zelfs al twee patronen liggen waar ik binnenkort aan wil beginnen.

• rina1

ik heb de ariadnes op de marktpagina gezet.

jr 1970 en 1972 t/m 1984.

door ruimte gebrek gaan ze weg

wie interesse heeft ?

gr

rina