Permin - Beiderwand:

• Mijna

Tijd voor een nieuw draadje lijkt me om alle Beiderwand info bijelkaar te houden.

Jullie kunnen bovenaan de 1e scan zien dat dit een ontwerpen/pakketten van HH waren en dat Carl Permin de verkoop voor de Benelux vertegenwoordigde. Deze folder van lang geleden heb ik in huis:

Foto's van Novy uit Permin gids 39 van nog niet zo heel erg lang geleden:

met haar opmerking aan Aussy:

Aussy die linkse heb ik gemaakt maar niet voor mijzelf maar voor de Permin die rechts is van jou

en koste toen 126,75 (ik neem aan euro's)?

Als we nu de oohs en aahs aan Aussy onder haar berichtje zetten houden we hier straks een totaal

overzicht van het Beiderwand gebeuren bijeen.

Ik zou dankbaar en blij zijn met een scan van het pakket uit een jaren '80 Ariadne.

Kans is groot dat er nog meer Beiderwand pakketten geweest zullen zijn.

Mijn oudste gids is nr 10 en ligt boven. Ik kan nog even niet scannen (en heb ook geen zin om me

in het verwijderen/opnieuw installeren van het programma te verdiepen). Deze scans had ik al staan.

Petra borduurde een Beiderwand:

http://petrassteekjes.web-log.nl/blog/2010/06/authentieke-volkskunst-een-beiderwandkleed.

Janneke heeft een UFO uit de kast gehaald:

http://borduren.startpagina.nl/prikbord/12476719/mijn-permin-uit-de-kast-gehaald(foto)#msg-12476719

Petra borduurde en Janneke gaat verder borduren met HH Blomstergarn.

Ik heb voor vandaag geen zoekzin meer maar bij Naald en Draad een Beiderwand met wol iplv HH garen

gevonden. Wie op prijsverschillen gaat letten zal eerst moeten kijken of er wol of katoenengaren bijgeleverd

gaat worden:

http://www.naaldendraad.com/detail.php?id=1837

• Aussy

Wat leuk dat je er zoveel moeite voor doet Mijna. De folder die je hebt is gelijk aan degene die bij mijn pakket zit, alleen bij de eerste foto is de tekst even anders en bij de vierde foto heb ik in het witte stukje ook nog een stukje tekst staan, over het aantal draadjes.

Novy, wat een grote! Ik heb hem in 1980 gekocht, dus het waren guldens, maar het lijkt me sterk dat ik er 126 gulden voor betaald zal hebben? En ik heb juist een paar maanden geleden al m'n bankafschriften versnipperd (uiteraard van voor die tijd ) dus ik kan het niet meer terugvinden. En alle jaargangen Ariadne's en Handwerken ook allang geleden weggegooid!! :( Kan ik ook niet meer terugkijken waar ik hem uit vandaan heb Zo zie je maar weer, je moet alles bewaren.

Groetjes Janneke

• Petra

zover ik me kan herinneren heb ik destijds bijgaande fotokopie in de “bieb” gemaakt..

…en naar aanleiding hiervan het pakket bij Ariadne besteld .

http://petrassteekjes.web-log.nl/blog/2010/06/authentieke-volkskunst-een-beiderwandkleed.html

gr. Petra

• info@naaldendraad.com

de Beiderwandkleden zijn nog steeds te koop op 8 draads naturel linnen ,alleen de prijzen zijn heel anders geworden n.l. €146,00-€154,00

De kleuren zijn nog hetzelfde,we hebben jaren geleden al geprobeerd om het garen los te krijgen en hebben het tot vandaag niet gekregen (dan zal het dus wel niet losgeleverd worden)

Klanten van ons borduren dit op het ogenblik op 10 - 12 draads naturel linnen met perle garen Antracietgrijs van Venus.

fijne dag

Sabine

• novy

Het zijn wel euro`s .die grote de levensboom die was met jute en kamgaren 109x130 daar zit 265 uur in, en ik hem hem ook op 10draads gemaakt die was 80x98 daar zaten 13strengen folklore groen van 450meter in en daar heb ik 80uur over gedaan en nr 22078 die was 80x114 die heet vogels en eenhoorn daar heb ik 170 uur in zitten ik ga vandaag de katalogussen nog nakijken.

• Mijna

Janneke,

Dit was een kleine moeite - graag gedaan.

Ik zat die bewuste Ariadne pagina te zoeken en kwam deze scans tegen.

• Mijna

Sabine,

Permin zou toch wel gek zijn dit garen los te gaan verkopen?

Zoals ik hier begreep bestaat de fabriek of wat het was niet meer:

http://borduren.startpagina.nl/prikbord/12460364/12464125/re-wie-kent-het-verhaal-achter-permin-1852—herkomst-garen#msg-12464125

Permin zou geen pakket meer kunnen slijten als het garen (wellicht door ze opgekocht) op zou zijn.

www.permin.dk

Klik op:products, vervolgens op kits en dan op samplers en vervolgens op pagina 2. Je ziet dan dat er nog 4 Beiderwanden pakketten - elk in 4 verschillende kleuren in de collectie zitten.

Deze info ga ik eerst even goed opslaan.

• Aussy

O wat leuk! Jammer dat je het blad zelf niet hebt. Misschien is er iemand die nog Ariadne's van 1980 heeft en een scan waar mijn pakket opstaat van kan maken? Op de poststempel van het pakket staat 16-10-1980. Dus het zal nummer september of oktober zijn. Ik ben benieuwd.

Groetjes Janneke

• Dora

Janneke ik zal straks even kijken.

aanv. 1. Hij staat niet in sept. of oktober. Zal vanmiddag verder zoeken.

• Aussy

Oke Dora, dank je wel. Ik wacht het af.

Groetjes Janneke