NOSTALGIE

  • Channah

    En dit is mijn eerste borduurwerkje. Een knikkerzak uit 1957. Ik was toen nog net geen 10 jaar.

  • Channah

    Toen ik 16 of 17 was heb ik een paar silhouetachtige romantische tafereeltjes geborduurd. De voorstelling (mannetje, vrouwtje met koetsjes en zo) was alleen met zwart geborduurd, maar eronder of erboven was een soort quirlande van rozen in verschillende kleuren rood en groen. Nooit ingelijst en opgehangen. Ze moeten nog wel ergens zijn, maar waar……. Misschien wel bij mijn ex, ik zal het hem eens vragen.

    Op de lagere school heb ik wel een kussen met wol geborduurd, maar geen halve kruissteken.

  • MarionF

    Ik lag in het ziekenhuis en wilde iets gaan doen om de tijd te verdrijven.

    Mijn moeder is toen naar de winkel gegaan en heeft een voorgedrukt tafelkleed gekocht met dmc garen . Ik weet niet of ik het nog heb, ben het tijdens de verhuizing niet tegen gekomen dus ik vrees met grote vrezen……

    Ik weet ook nog dat ik ooit een stilleven met wol heb geborduurd in halve kruisjes.

  • Joze

    Wat een leuke reacties en wat leuk dat jullie allemaal de kast in zijn gedoken en foto's hebben gemaakt.

    Ik dacht al wel er moeten er meer zijn die zoiets hebben gemaakt, op de een of andere manier heb ik alleen deze bewaard. Alle andere dingen heb ik waarschijnlijk weggegeven, als ik er goed over nadenk was ik met 10 jaar al aan het borduren en breien en ik verbaas me erover dat mijn dochter die mij altijd heeft zien handwerken niets aan handwerken doet. Ze vind het mooi wat ik maak, maar dat gepriegel hoeft niet van haar. Ze heeft andere kwaliteiten, ben nieuwsgierig of er nog meer reacties komen.

  • ?miriam?

    Leuk al die verhalen en die foto's

    Toevallig heb ik mijn knutselhok vandaag helemaal opgeruimd en kwam ook allemaal oude dingen tegen.

    Ik ben denk wel iets jonger maar toch hebben sommige dingen dan toch herinneringen.

    Wou er ook nog foto's van maken maar was pas om half 6 klaar met ruimen dus te donker om foto's te maken.

    Kwam ook nog allemaal oude patronen tegen van mijn moeder nog bv allerlei klederdrachten volgens mij is die wel bekend ze ging een paar jaar geleden ook ruimen en daar heb ik toen dat patroon van gehad.

    Zal pas zondag of maandag worden voor ik het op mijn blogje ga zetten morgen ben ik er niet

    miriam

  • mirjam5787

    Leuk om dit terug te zien. Ik heb vroeger nooit geborduurd. Nooit geleerd. Ik heb al wel vroeg leren breien maar daar heb ik nooit foto's van gemaakt. Helaas.

  • Mijna

    Dit is mijn knikkerzak:

    Mijn dochter heeft h'm mee naar school gehad. Haar juf van destijds had les van dezelfde

    handwerkjuf gehad en ook deze knikkerzak nog thuis liggen.

    Knikkerzak is ik schat 45 jaar oud.

    Ik heb nog meer nostalgische foto's voor straks op mijn blog.

    Ruitveranderen, verzin het maar.

  • Natascha

    Ik borduur pas een jaar, vroeger tekende ik veel, en knutselde veel met papier. En ik danste veel. Borduren heb ik nooit gedaan. :)

    Natascha

  • riarun

    Mijn eerste echte borduurwerkje was een meisje met rood jasje op een paard, het was van ER en ik heb het nog steeds en kijk er nog graag naar.

    groetjes, Ria

  • pytsje

    Bij mij thuis handwerkte er niemand.

    maar mijn beppe rookte Tivoli sigaretten en daar zat op een gegeven moment een borduurpakje bij. Dat kreeg ik en zo ben ik begonnen. ik weet niet meer hoe oud ik toen was. ik ben nu 45.

    Wie weet nog in welk jaar die vlinder en bloemen pakjes erbij zaten?