inlijsten

• quiltfan

Vraag: lijsten jullie altijd het borduurwerk achter glas in?

Tot nu toe heb ik al mijn ingelijste werkstukken achter ontspiegelt glas laten doen. Zijn er ook dames die zonder glas laten inlijsten?

• lucie

ik lijst het met gewoon glas in, dan komen de kleuren beter op.

er schijnt ook speciaal glas te zijn voor borduurwerken. er zit dan eoa effect in. misschien dat iemand hier er meer van weet!!(al zal dat wel wat duurder zijn.)

lucie

• Mieke S

Zonder glas! Af en toe met het zachte borstelmondstok van de stofzuiger eroverheen. Waarom?: gewoon glas spiegelt, ontspiegeld glas verminderd de kleuren en museumglas is peperduur. Daarom voor mij geen glas.

• Uffeltje

Ik gebruik ook gewoon glas

Uffeltje

• Mitchy

Ik haal mijn lijstjes altijd bij Xenos. Die zijn goed en met glas.

Mitchy

• mams TJ

Mijn vader maakt altijd de lijstjes voor zn meiden en lijst ze in zonder glas

• Annelies van D

Zonder glas inlijsten is het mooiste maar de lijstenmaker adviseerde toch om dat niet te doen.Als het gewoon stoffig wordt kan je er wel iets aan doen maar er komt ook vliegenpoep ed.op!!

Groetjes Annelies.

• Linda5

Mijn werkstukken zijn tot nu toe gevoerd en met een tunneltje als wandkleed opgehangen, of mijn pianoloper die alleen gevoerd is, en over de keyboard ligt.

Succes Linda5

• Channah

Ik heb onlangs een borduurwerkje dat ik begin jaren 70 gemaakt heb laten inlijsten. Ik heb voor museumglas gekozen, net als voor mijn ingelijste etsen en tekeningen. Het is duur, twee keer zo duur als ontspiegeld glas, maar je ziet het bijna niet, en bovendien filtert het licht, zodat verkleuringen veel minder kunnen toeslaan. Hieronder een plaatje. Het lijkt een groot werk zo, maar het is maar 40 x 15 cm.

• Janni

Wat een mooi borduurwerk is dit Channah, beeldschone kleuren en zo apart verwerkt, heel anders dan de traditionele borduurtjes.

Het lijkt mij ook heel mooi om museumglas te nemen, het komt je werk ten goede. En duur is het toch, dus dan kan dit er ook nog wel bij :) Je laat het er tenslotte maar één keer inzetten. Hebben ze dat museumglas bij de lijstenmakerij die het inlijst?

Je zult met plezier naar dit mooie werk kijken.

Groetjes van Janni