borduurdoos

• Gonneke Detmar

vraag waar doen jullie de borduurgaren in zijn er ook speciale dosen zonder dat je ze op een klosje hoeft te doen?

gonneke

• mirtje

ik doe ze op een kartonnen kaartje en dan in een speciaal doosje en op je vraag of er iets bestaat zonder op een klosje te doen ik denk het niet want op een gegeven moment als je garen minder word gaat het toch knopen en je nummertje gaat eraf of je moet zelf een systeem verzinnen.

Je hebt wel van deze dingen even op de link klikken

http://www.craftainers.com.au/images/images_big/DMC_NGC001_1.jpg

daar hoef je ze niet echt op te wikkelen maar kan je ze zo vanuit de verpakking omheen doen.

Je hebt er ook speciale plastic mappen voor waar je ze dan zo in kan schuiven ikzelf ben er niet zo'n fan van maar dat kan iemand anders weer anders zien geef mij maar gewoon wikkelkaartjes.

gr miriam

• SimoneH

Die gebruik ik, en ik vind ze heel prettig! Je hoeft ten minste niet steeds de hele boel los te halen en weer opnieuw op te wikkelen. Ideaal!

1 stitchbow = 1 streng DMC-garen; er zit een uitsteekseltje aan waarover je het ringetje met het nummer kunt schuiven.

Die plastic mappen zijn niet zo heel denderend, daarvan gaan de gaatjes stuk. Maar nietje erin en weer zo goed als nieuw :)

• Binta

Ik gebruik ook het systeem van de “plastic stokjes” :-) …de craftainers en de plastic mappen, heel erg handig als je op reis gaat trouwens :-)

grtjs,

Binta

• ilsedezoveelste

ik gebruik deze ook. ze heten stitchbows en ik moet zeggen ik vind het ideaal.

• quiltje0

Ik draai mijn dmc op BOBBINS VAN PLASTIEK en zet daar aan de bovenrand het nummer zodat het altijd zichtbaar is

opbergen doe ik in de plastiek dozen van ikea met de vakjes die je kan verplaatsen

heel makkelijk en niet duur en staat heel netjes in de kast

groetjes quiltje0

• Nel B

Hey Gonneke,

Ik heb bij Karwei dozen met vakjes gekocht (eigenlijk bedoeld voor schroefjes en spijkers) en daar zit mijn borduurzijde in. Werkt voor mij heel goed.

Nel