Zullen we het leuk houden?

• Astrid

Hallo allemaal,

Ik ben geschokken van het afmeld-bericht van Hanny (zie topic van gisteren). En vind het erg jammer dat borduurvriendinnen zich niet meer laten horen op het prikbord omdat ze niet leuk behandeld worden door anderen.

Vaak is dat onbedoeld hoor, het kan toch van niemand de bedoeling zijn om een ander te kwetsen, toch?

Er wordt inderdaad soms nogal bot gereageerd op een vraag van een mede-borduurster.

Soms lijkt het ook wel een strijd onderling wie de beste tip kan geven. Een soort strijd van wie het het beste weet en de meeste borduurkennis in huis heeft.

Misschien kunnen we het heel simpel oplossen en het zo hier op het prikbord gezellig houden.

Borduursters staan immers bekend als gezellige mensen?!?!

Dus lees je berichtje nog even na voordat je het plaatst en vraag je even af hoe het overkomt bij anderen.

Okee? Ik zal zelf de eerste stap doen en heb dit berichtje dus goed nagelezen!!

Ik hoop op weer een heel gezellige sfeer en geen narigheid hier.

Groetjes, Astrid

• Ann-Margret

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten Astrid.

Al ben ik meer een leester dan dat ik prik (doe ik ook soms)

Laten we in godsnaam elkaar respecteren en een ieder in hun waarde laten.

groetjes Ann-Margret

• Femke

NATUURLIJK!!!!!! :-) :-)

Femke

• Riky

het is wel jammer dat het zo moet gaan

laten we het gezellig houden gr riky

• twinsmama

helemaal mee eens!!

Trientje

• Janni

Dag Astrid,

Natuurlijk sluit ik mij helemaal aan bij je wijze woorden. Juist bij internet is het belangrijk om tactvol te zijn, maar ook om niet alles persoonlijk naar je toe te trekken.

Laat iedereen verantwoordelijk zijn voor haar eigen schrijfsels, en als je iets leest waarvan je denkt……nou nou , poeh poeh…..

betrek het dan niet op direct op jezelf maar laat de verantwoordelijkheid daar waar hij hoort, n.l. bij de schrijver.

Ik ben er van overtuigd dat een ieder hier op het prikbord de beste bedoelingen heeft, en laten wij daar als lezer en schrijver ook met een open hart naar kijken en een ieder de ruimte gunnen om te mogen zijn wie zij is.

Wij zijn gelukkig allemaal anders, dat maakt het zo leuk om dingen met elkaar te delen. Aan een kopietje van jezelf heb je niets, daar zit geen uitdaging in. Laten wij bedenken dat iedere strubbeling in het leven ook een uitdaging is om te mogen groeien als mens, om te kijken hoe ga ik daar mee om.

Ik wens jullie allemaal een fijne zonnige dag toe en een dikke knuf voor jullie bereidwilligheid om van dit forum iets moois te maken.

Liefs van Janni

• Debby

Iets lezen op internet is moeilijker dan dat het tegen je gezegd wordt.

Er is natuurlijk ook zoiets als verkeerde tooninternatie.

Maar op internet lees je dat niet van het verhaal af.

Soms worden zinnen anders opgevat dan het bedoeld is dat maakt het soms ook wel moeilijk.

Ik vond het de laatste tijd wel lekker rustig toch of heb ik dingen gemist?

• Annelies van D

Janni,

Wat een mooie wijze woorden,ik sluit me daar helemaal bij aan.

Groetjes Annelies.

• dogstitch

Ja, ik denk dat op een gegeven moment een opmerking geschreven, gewoon in het verkeerde keelgat schiet en die geschreven actie ontvangt dan een reaktie. Jammer maar dat gebeurt nu eenmaal in het leven. De schrijver bedoelt het soms niet slecht, maar steekt vaak anders in elkaar dan de ontvanger en dan onstaan er wrevelingen. Maar ik ben het er helemaal mee eens, laten we proberen elkaar niet onnodig te kwetsen. Het leven is al moeilijk genoeg. En in je hobby wil je dat nu juist niet. Maar Astrid, ik zal mijn berichtje ook nog even lezen, al was het alleen maar om de typfouten er uit te halen. Lieve groetjes Gerry

• Martine

Internet is heel direct. Eenm