Vraagje DMC - Anchor

• Nel B

Hey dames,

Vraagje namens ons mam: kun je DMC en Anchor borduurzijde gebruiken in 1 patroon of zie je dan veel verschil in draad.

Zij gaat nl. de Australië landkaart met de dieren erop borduren en heeft alle kleuren bij elkaar in DMC en Anchor.

Nel

• elzaharlingen

Er is kleurverschil, niet hetzelfde dier met verschillend garen borduren.

Je kunt wel een dier afmaken met dmc en dan een ander dier met Anchor.

Succes.

• Mijna

Hoi Nel,

Ik moest net nog aan je denken, ik zag een aanbieding van een origineel patroon van de landkaart van Australie op Marktplaats voorbij gaan.

Ik zou alles met de aangegeven kleuren borduren - van 1 merk wel te verstaan.

Neem verschillende concersielijsten DMC-Anchor of omgekeerd en je zult zien dat er voor slechts een handje vol nummers dezelfde nummers worden aangegeven.

Ik denk dat je door te gaan mengen waarschijnlijk het mooie effect van dit patroon zult gaan verliezen.

Het gaat in jullie geval niet om een randje voor een handdoek oid.

Groetjes,

Mijna

• Linda5

Zelf vind ik het wel verschillen, anchor vind ik wat doffer, DMC is wat meer glanzend, ik zou het nooit doen deze garens samen in een werkstuk gebruiken.

Linda5

• Nel B

Dames, bedankt voor de tips. Ik heb al mijn kleuren in DMC. Voor mij is het geen probleem. 't Is ons mam die het van Anchor heeft en DMC. Ik zal het haar in ieder geval mededelen.

nel