nederland aan de wand

• lucie

bij opruimen gevonden….

mies bloch afbeelding ( in twee bladzijden) souvenirlap van nederland met beschrijving en handgeschreven kleurenkey..

het nr is 2068

patroon heb ik niet erbij helaas.

het is van lang geleden…om het bij margriet te kunnen bestellen moest je er een postzegel van 15 cent erop doen…

is er iemand in geïnteresseerd hierin??weggooien is zonde,maar ik kan er zo niets mee.

groetjes lucie

• lucie

even nog een stukje beschrijving..

• Tine

Ik heb het patroon. Het is ( op veler verzoek) opnieuw geplaatst in de Margriet van mei 1974. Er zit nu wel een kleuren-key bij.Ook is er een lijstje bij met wat de motieven voorstellen.

Toen ik net kon borduren ben ik aan een merklapje begonnen met motieven uit dit patroon. Het is niet helemaal vol gekomen. Ik zal straks wel eens een foto maken. Grappig om het na ruim 30 jaar ineens weer te zien.

Groetjes, Tine

• Dora

Ik heb het patroon ook en heb het ook geborduurd maar daarna nooit iets mee gedaan. Dora

• Dassen

Heel mooi hoor Dora, jammer dat je er niks mee hebt gedaan.

Misschien nog ooit eens..

Groetjes, Joke

• Tine

Mijn niet afgekomen merklapje van 30 jaar terug. Tine

• Cath2

Tine dit lijkt de halve merklap …..is toch leuk om af te maken???…nog een paar kleine dingen en je bent klaar..

• Mijna

Lucie,

Ik ken dit patroon als M2074 - Margriet 20 - 1974.

Ik heb dit patroon geborduurd en in laten lijsten.

Helaas heb ik er geen foto van, het hangt niet in ons eigen huis.

Met geluk komt dit borduurwerk ooit naar me terug.

Ik zou de pagina's graag een keer ontvangen als je er zelf geen waarde aan hecht.

Ik wist trouwens niet dat dit patroon ook in 1968 is uitgegeven.

Het staat trouwens ook in het Kruissteekboek van Mies Bloch en is als pakket (samen met het Margriet patroon) uitgegeven door Jamka.

Groetjes,

Mijna

• Dora

Mijna, in 1968 is het niet uitgegeven als patroon met symbolen maar als een soort kleurenposter. (zie foto). Dora

• lucie

beste dames,

zo grappig dat het nog zo bekend is.

ik had het bij een heleboel patroontjes en borduurspulletjes gekregen van iemand.

ook de deurschildjes toendertijd…

mijna, het komt naar je toe hoor.

ik vond vooral de beschrijving zo speciaal, dat is voor de toekomst altijd wel leuk om te bewaren…

groetjes lucie