Afwerking meetlat

• Angelique

Hallo,

Ik zou graag wat advies willen hebben. Mijn broertje en schoonzusje gaan in mei bevallen van hun 2e kindje. Hiervoor heb ik een meetlat geborduurd, die ik hier nog niet kan laten zien omdat zij ook internetten….

Nu wil ik graag weten hoe jullie zo'n meetlat zouden afwerken? Met 2 houtjes en stof erachter of zal ik hem inlijsten (anders wordt hij op den duur zo smoezelig). Misschien kennen jullie een site waar het goed wordt uitgelegd.

Wat zouden jullie doen? Ik weet het op dit moment echt nog niet.

Groetjes Angelique

• Ina

Hallo Angelique,

dat is i.d.d een moeilijke keuze.

Wat de lijst betreft kun je geluk hebben bij de betere foto-speciaalzaak.

Zo nu en dan hebben zij een lijstenmakerij of contact met een dergelijke en kun je daar terecht met je borduur-goed.

Evt word je schilderijen/foto/borduurwerk ook gratis ingelijst als je de lijst bij hun gaat kopen. Dit kun je zeker vragen als je een lijst op maat laat maken.

En wil je dat de meetlat ook gebruikt kan worden in de baby/kinderkamer vraag dan naar plexiglas (i.p.v. echt glas), het breekt niet en het kind kan geen letsel oplopen door scherven.

Het enige nadeel kan zijn dat het borduurwerk iets minder mooi is…en is het kind wat groter en wordt de meetlat niet meer gebruikt kan deze worden opgehangen met echt glas.

succes met het kiezen tussen lijst of houtjes

Groet Ina

• Manon

Mijn meetlat heb ik al 13 jaar hangen, en hij is met stof afgewerkt, net als een quilt zeg maar. Hij ziet er nog heel mooi uit. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn kinderen er nooit vaak gebruik van hebben gemaakt.

Groeten Manon.

• mutsie

hallo

hier is/was de meetlat met houtjes afgewerkt en met een reden..

ik heb toen de kids klein waren ze regelmatig gemeten en de datum erbij geborduurd leek me leuk voor later en dat kon dus alleen als het borduurwerk niet achter glas zat.

carla

• Irma

Dat laatste is heel leuk om te doen. De meetlat die ik nu bijna af heb krijgt een roetje aan de onder en bovenzijde. Voor snoezelig worden ben ik niet zo bang en het lan gewassen worden.

Mijn moeder had vroeger een schellenkoord in de kamer hangen. In die kamer werd door meerdere mensen gerookt en er brandde vroeger de kolenkachel en latere de open haard. En het schellenkoord hoing er altijd schuisnboven. Gewoon ééns p[erjaar waste zij hem op de hand, aan de achterzxijden strijken en dan de ornamenten eraan en weer op zijn plek. En in een baby-/kinderkamer wordt hij bijna niet vuil.

Het lijkt mij dat het lieflijke van een groeimeter er een beetje afgaat als je hem laat inlijsten.

Groetjes, Irma

• Mijna

Angelique,

Ik zou de meetlat met stof afwerken.

Een roedje of houtje kopen met afneembare knopjes zodat de meetlat ook gewassen kan worden.

O.a. Permin verkoopt houten stokjes.

Je krijgt dan dit idee:

Ik heb het stokje bevestigd met een dikkere draad perlé. De draad in 2 lagen gepeuterd en daar het stokje door gedaan. Uiteinde draad naar de achterkant gestoken.

Succes,

Mijna

• Mijna

Oeps, verkeerde foto.

Hier de juiste foto:

• Mijna

Angelique,

Zo werden meetlatten jaren '70 afgewerkt:

Groetjes,

Mijna