slapende vingertoppen

• Martine

Hallo, ik heb sinds enkele dagen slapende (tintellende) vingertoppen wanneer ik borduur. Ik kan dan mij naald heel moeilijk vasthouden. Heeft er nog iemand hier last van? Wat zou de oorzaak zijn? En wat kan ik hieraan doen. Mijn man denkt dat dit van mijn nek komt ???

Groetjes uit Averbode. Martine

• marianne

Dat heb ik ook in bijde handen .dan zit er een zenuw bekneld in de pols het heet tunnel cindroom en daar kun je je aan laten opereren .Ik heb dat niet gedaan .het is soms ook minder als je niet zware dingen draagd en niet wringt met zeem voor ramen wassen of met wasgoed dat je met de hand wast .Probeer maar eens uit het helpt dat je de handen niet overbelast.Groetjes Marianne

• MartineD

Hey naamgenootje,

Heb je last van al je vingertoppen of van enkele vingers? Heb je verder nog klachten? Hoezo denkt je man dat het uit je nek komt?

Jaja het wordt een waar kruisverhoor ;) Als je er last van hebt is het misschien een handiger stap om naar de huisarts te gaan. Die beschikt over iets meer medische kennis dan de gemiddelde prikborder en lichamelijk onderzoek doen via internet is ook zo lastig ;)

Groetjes,

Martine

• Martine

Marianne, mijn moeder heeft zich jaren geleden laten opereren aan de polsen en heeft hiervan een goed resultaat. Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met overbelasting. Ben nl na mijn ontslag (na 29 jaren bij dezelfde werkgever) als een gek begonnen aan de grote schoonmaak. En daar mijn man 2 operaties (kleinjes) moet ondergaan en hij daarna gedurende 6 weken niet mag heffen of sleuren, ben ik dan ook maar aan de slaggegaan in de tuin. Hout stapelen, dolomiet lossen, grind verplaatsen. Echt zwaar werk. Mijn schoudergewrichten doen ook echt pijn. Misschien dat ik hier de oorzaak moet zoeken.

Mijn man heeft ook last van slapende vingers, en de huisarts vertelde dat dit van zijn nek komt (artrose)

Ik wil de tuin in orde hebben voor dat Harry onder het mes gaat, omdat we daarna samen 6 weken willen genieten van de tuin, heel veel willen fietsen (moet na en knieoperatie). Daarom n het zware werk komt dan wel echt RUST

Groetjes

Martine

• Hanny Oma van Milan

Ook mijn man is er aan geholpen en kwam ook vanuit zijn nek,De ingreep heeft wel geholpen.

Rustig aan doen Martine! wil ook nog wel eens helpen niet tillen en zware klussen niet meer doen

Hanny Oma van Milan

• Binta

Zou inderdaad het carpaal tunnelsyndroom kunnen zijn, ben daar jaren geleden (in 1983 ) ook aan geopereerd en had dezelfde symptomen.Door overbelasting.Je moet wel rekenen op een redelijk herstelperiode want de dokters zijn altijd positiever :-)…bij mij zeiden ze 5 à 6 weken maar uiteindelijk had ik toch wel een kleine 3 maanden nodig.

En daarna natuurlijk alles weer rustig opbouwen…..

grtjs,

Binta

• SimoneH

Hoi Martine,

Ik zou de naald lekker even neerleggen! Misschien niet fijn, maar een weekje nix kan vast geen kwaad. Moet je ook niet stiekem teveel achter de computer :)

Als het dan niet over is, zou ik wel actie ondernemen.

Simone

• Nel B

Martine,

Ik kan je maar een goede raad geven: ga naar de dokter. Dan weet je (hopelijk) zeker wat er aan de hand is. Blijf er niet te lang mee rondlopen.

Veel sterkte.

Nel

• Blossem

Martine dt heb ik ook af en toe… mijn nek doet zeer (al een aantal weken), mijn rechterschouder is overbelast dus doet flink zeer en dan naar beneden afgedwaald tintelen/slapen mijn vingers heel vaak…. Dit alles komt door overbelasting je zit naar beneden te kijken En in een vaste houding…ik doe dan meestal wat anders en was mijn handen een keer (waarom weet ik niet:+)…maar een massage van je hubbie in je nek en schouders kan een heleboel oplossen!!!:D

• Ann-Margret

Hoi Martine

ik ben enige jaren geleden aan het tunnel gedoe geholpen nadat ik eerst

2x een spuit in mijn pols heb gehad dat ook wel hielp maar voor korte tijd het was een soort verdoving. Ik ben blij dat ik eraan geopereerd ben ik heb nu nl al jaren geen last meer of ik moet het echt overbelasten tja dan voel je het nog wel. Maar ik heb voor de spuiten ook 6 weken in een brace (zal wel fout geschreven zijn) gelopen en die doe ik dan voor een nachtje om en dan heb ik geen last meer maar goed ik zou als ik jou was toch z.s.m. naar de dokter gaan en zeker geen tuinen en huizen meer gaan poetsen want rust moet je wel nemen.

verder succes met je man.

groetjes Ann-Margret