update sprookjes

• AVA

Zo weer een rij af nu nog maar 3 rijen. Ik heb in de planning om het aan het eind van het jaar klaar te hebben, maar of dat gaat lukken? Met dit moie weer doe ik er niet veel aan. Tot nu toe verveeld het nog steeds niet. Telkens weer een stukje van een sprookje.

Alleen het linkse sprookje daar ben ik nog niet uit. Volgens de gegevens Thom Thumb, maar kan geen klein duimpje zijn en in het engels lees ik een verhaal over een klein mannetje, maar ook niets over vliegen. Dus als iemand mij op weg kan helpen. Ik wil namelijk van alle sprookjes de tekst met het plaatsje in een boekje maken voor de kleindochter, zodat de ouders dat erbij kunnen pakken om voor te lezen en als ze zelf kan lezen dan wordt het ook niet te lang.

AVA

• Dora

Wat prachtig en wat ben je al ver. Dora

• Yke

schitterend

• Femke

heel mooi!!! en je schiet al lekker op!!!

Femke

• nicole

Hoi…

WAW, wat is dit byzonder , ongelooflijk mooi!!Pluim hoor

Ben eens op zoek gegaan naat thom thumb , is blijkbaar toch Klein Duimpje, ik plak een link met verhaal en in de tweede alinea kan je lezen dat hij de lucht indreef op de damp van eten , en begin derde alinea, dat hij een tijdje door de lucht zweefde. De afbeelding verwijst dan misschien naar dit deel van het verhaal.

Ik kan dit deel van de tekening niet zien op je foto, weet dus ook niet wat ze voorsteld.

Hoop je geholpen te hebben

grtjes Nicole (en nogmaals schitterend hoor!!)

• nicole

sorry, link vergeten :-) :-)

http://www.beleven.org/verhaal/duimpje_de_wereld_in

grtjes nicole

• AVA

Nicole

Ja dat gedeelte zou dus kloppen, maar ik kon mij dat van het origineel niet meer herinneren. Je ziet dat helemaal links naast het kasteel

bedankt

AVA

• mirtje

wow die word echt prachtig zeg

groetjes miriam

• ria uit almere

Wat wordt die moooooi echt fantastisch!!

Het is dd klein duimpje of duimendik zoals hij op deze link staat daar heb je de Engelse en Nederlandse naast elkaar

http://www.grimmstories.com/language.php?grimm=037&l=en&r=nl

groetjes Ria

• Riet

Ava, wat leuk dat je ons weer mee laat genieten van je schitterende werkstuk!

Wat ben je opgeschoten zeg.

Groetjes Riet.