Borduurpatronen Rie Cramer gezocht.

  • Dora

    Ja, een soort boekje met afbeeldingen en rijmregels.

    A is een aapje, dat eet uit zijn poot, B is de bakker, die bakt voor ons brood.

    C is Charlotte, die drinkt chocolaad, D is een dame, die wandelt op straat.

    enz.

    Het staat in een Ariadne extra. Alleen van de eerste (ABC) en de laatste (X,Y,Z) bladzijde staat er een patroon met symbolen op het werkblad. De rest is in gekleurde hokjes.

  • peanutsss

    Ja die bedoel ik inderdaad. Heb ze ooit eens in een zoektocht voorbij zien komen.

    Bent U misschien in het gelukkige bezit van die patronen en evt ook van de rest met de ingekleurde hokjes?

    Of is er iemand anders hier die ze heeft?

  • Dora

    Hij staat in deze Ariadne

    http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/borduren-en-borduurmachines/m707793110-extra-kruissteken-van-ariadne.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

  • peanutsss

    Bedankt voor de tip!!!

  • Mijna

    en lang geleden als pakket door Lanarte uitgebracht. Zowel het officiele patroon als pakket worden regelmatig op Marktplaats aangeboden.

  • Mijna

    Minimaal 2 pakketten van de kinderliedjes staan volgens mij op Marktplaats aangeboden.

    Nee, ik heb geen aandelen in Marktplaats, volg van tijd tot tijd wel het aanbod.

    Nouvelle pakketten en patronen waren volgens mij niet van kleurnummers voorzien - wel van Anchor garen (slecht te converteren naar bijv. DMC).

    A is een Aapje uit Ariadne heb ik zelf ooit aan willen beginnen.

    Ik heb dit niet gedaan vanwege deels gekleurd patroon en het zelf moeten vaststellen van kleurnummers.

    Het is net wat je wilt/kunt - patronen zonder restgarens zou ik persoonlijk niet aan beginnen.

  • peanutsss

    Hallo Mijna, thnx voor je reactie ;o)

    Die pakketten heb ik ook gezien. Ik struin er ook regelmatig rond ;o) Van 1 versje staat ook een los patroon met kleurenfoto en DMC nr's.

    Strengetjes garen heeft mijn moeder rijkelijk dus aan het patroon met de nummers heeft ze genoeg. (Wat we te kort komen halen we wel bij.)

    Die heb inmiddels gereserveerd. De andere zal ik misschien als pakket bestellen.

    Jammer dat er van die andere 2 versjes niets terug te vinden is op internet. Zou zo leuk zijn als ik die ook nog ergens vindt.

    Ook al is het alleen maar een foto met patroon en nr's. Mocht iemand hier het ergens hebben liggen…….

    De bewuste Ariadne van de ABC heb ik ook gereserveerd. Het schijnt een gewild exemplaar te zijn, dus als moeders er klaar mee is dan is er vast wel weer een ander die ik er blij mee kan maken ;o) Als ze daadwerkelijk aan dat ABC gaat beginnen en er is wat af (en ik vergeet 't in de tussentijd niet hahaha) dan zal ik hier wel een foto posten ;o)

  • Foxy50

    Voor degenen die oude borduurpatronen of handwerkbladen, etc. zoeken, is de volgende site misschien ook wel interessant (voor zover deze nog niet bekend was op dit prikbord):

    http://tigger24.marktplaza.nl/?wnklgrp=4#shop

    Groetjes,

    Nel (Vos)

  • peanutsss

    Thnx! Ik heb een mailtje gestuurd. Je weet maar nooit…..

  • Elly

    heb je het patroon al? ik bedoel a is een aapje ik heb het groet joél