Borduurpatronen Rie Cramer gezocht.

  • peanutsss

    Voor mijn moeder ben ik op zoek naar borduurpatronen van Rie Cramer. Speciaal daarvoor heb ik me hier aangemeld.

    Zij heeft ooit de 4 jaargetijden geborduurd. Onlangs ontdekte ik dat er nog een andere versie van de 4 jaargetijden is.

    Ook zouden er 4 versjes zijn (slaap kindje slaap, boer wat zeg je van mijn kippen, schuitje varen en nog een, kan niet zien welke).

    En een heel alfabet.

    Het alfabet wordt als geborduurd exemplaar 2 x op Marktplaats aangeboden, het patroon hebben ze helaas niet meer.

    Twee van de versjes (boer en varen) zijn als compleet pakket te verkrijgen. Van de andere versjes geen spoor.

    Ook de 4 jaargetijden zoals op de foto hieronder (hier ergens van het forum geplukt) kan ik nergens vinden. Wie oh wie kan mij daaraan helpen?

    (hoop dat ie t doet, de link)

    Grtz, Peanutsss.

  • peanutsss

    Ik lees net ergens dat de 4 jaargetijden op de foto niet van Rie Cramer maar van Margrit vd Mey zouden zijn? Klopt dat?

    De versjes zijn wel van Rie Cramer toch? En hoe zit het met dit alfabet?

    Marktplaats advertentie alfabet Rie Cramer

    Is die van haar?

  • Dora

    Het alfabet is niet van Rie Kramer maar van Kate Greenaway.

  • peanutsss

    Thnx. Goed om te weten. Zal even aan moeders vragen of ze em alsnog leuk vond om te borduren of dat ze alleen Rie Cramer patronen zoekt.

  • Dora

    De versjes en de jaargetijden zijn wel van Rie Cramer.

    Dit zijn de Vier jaargetijden van Margrit v.d. Mey:

  • peanutsss

    Hoe plaatsen jullie die foto's er op? Ik dacht dat als ze ergens op internet stonden dat ik dan ook via de url het plaatje hier kon laten zien maar dat werkt blijkbaar niet.

    Of moet je ze zelf eerst ergens inzetten?

  • peanutsss

    Ik denk dat ik het uitgevogeld heb (het plaatjes plaatsen).

    Hier zoek ik dus de patronen van: De 4 versjes en 4 jaargetijden van Rie Cramer.

    (Schuitje varen heb ik inmiddels)

    Deze is ook leuk maar blijkbaar van Kate Greenaway ipv Rie Cramer.

  • peanutsss

    Thnx Dora! Is wel erg leuk trouwens. Nu dus maar hopen dat iemand me aan die andere patronen kan helpen….

  • Dora

    Het laatste versje is Alle eendjes zwemmen in het water.

  • peanutsss

    Bedankt! Dat zoekt wat makkelijker ;o)

    Was er nou ook ooit een alfabet of ABC van Rie Cramer uitgebracht? In de Ariadne? Ergens in de jaren 70?