NOSTALGIE

  • Joze

    Hallo Allemaal,

    Wij hebben goed opgeruimd en kwamen dit borduurwerk tegen wat ik heb geborduurd toen ik 16 jaar was, ik kocht elke week van mijn zakgeld 2 strengetjes wol meer kon er niet af. Ik zal hem niet wegdoen, maar zeker ook niet ophangen. Hij heeft meer dan 35 jaar op zolder gestaan.

    Er zijn meer leeftijdsgenoten op dit prikbord en ik ben wel nieusgierig of iemand vele jaren geleden ook eens een wollen half kruissteek borduurwerk heeft gemaakt. Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.

  • Mijna

    Joze,

    Wat leuk.

    Ik heb wol overgeslagen en begon gelijk met DMC (voor zo ver het er was).

  • Ester-oma-pi-jo-ti

    Ik ben wel begonnen met halfsteekjes van wol op stramien voorbedrukt…

    trok wel scheef door ene kant op te werken

    een stilleven maakte ik toen en een madonna

  • Joke

    Deze is leuk, echt lang geleden.

    Ik kwam een poosje terug deze nog tegen, ook met opruimen.

    Waarschijnlijk ook zo'n 35 jaar geleden gemaakt.

    Ik weet nog dat ik hem achteraf toch niet zo mooi vond en heb er verder ook niks mee gedaan.

  • Dora

    Ja ik heb er twee gemaakt.

    Deze voor mijn zuster. Helaas is hij tijdens een verhuizing ‘verdwenen’

    En deze voor een ‘tante’ in Duitsland

  • Ria uit Almere

    Mijn eerste werkje was een silouetje {ik hoop dat het goed gespeld is } het was zwart wit wel met DMC alleen stonden alle kruisjes een andere kant op, wist ik veel. Bij mij thuis was er niemand die borduurde ook geen oma en het is al 42 jaar geleden{ ik heb wel wat bijgeleerd in die jaren } Mijn moeder heeft hem jaren in de gang laten hangen dus zij was wel trots op me. Hij is waarschijnlijk bij een verhuizing verloren gegaan dus ik heb hem niet meer.

    Ik dacht dat het een Pako pakketje was, maar dat weet ik niet zeker meer

  • Hinke

    ik heb ook nog een paar dingen zal ze morgen even plaatsen moet eerst zoeken

    gr hinke

  • Hinke

    En andere Hinke:) heeft Dorus Rijkers nog op zolder staan en een Bretonse dame in klederdracht beide van halve steekjes wol op een voorgedrukt stramien nog ergens opgerold liggen:)

    En dat zwart/wit kan ik me ook nog herinneren, heb ik ook ooit iets van gemaakt. Het eerste borduren wat ik heb gedaan was op de lagere school. Een tas met vogeltjes van wol in kruissteek, helaas hebben de muizen er ooit een punt van afgeknaagd maar ik kan er nog steeds niet toe komen om het weg te gooien.

    En van deze heb ik toevallig laatst een foto gemaakt, laatste jaar lagere school denk ik.

    HinkeW

  • harriette

    deze heb ik vvor een oom en tante gemaakt toen ze 25 jaar getrouwd waren in 1979

  • Annabel

    Ooh ja ,het melk meisje .

    Het hangt nog steeds bij mijn moeder in de kamer.

    Maar als ik het terug krijg………… ophangen……………. denk het niet

    Groet Annabel