Rondje Paaskippen

  • Mijna

    Onlangs heb ik het patroontje van mijn maiskippen die ook goed als paaskippen geborduurd kunnen worden weer gevonden.

    Vriendin Roelina had deze kippen op borduurband geborduurd en in haar ondertussen overleden Kip caravan als gordijntje hangen.

    Kippen stammen uit deze prik:

    www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=742&i=68784&t=68784

    Dit was o.a. een foto van het gemaakte werk:

    Hier het patroontje (voor wie in Paasstemming wil borduren):

    Eerder deze week viel hier het woord “vrijwilligerswerk”. Als er iemand is die voor iedereen klaar staat is het Roelina wel. Als zij iemand kan helpen, het maakt niet uit op welk handwerkgebied zal zij het niet laten. Ook zij is veel aan huis gebonden en breide dit tweelingvest:

    www.syntopia.nl/syntopia-twinset-rl.html

    voor iemand die als ontwerpster af moest studeren, zelf alle technieken beheerst behalve breien. Zij heeft helemaal belangeloos meer dan 130 uur in dit vest gestopt. De topjes zijn door iemand anders gebreid, Roelina vond dit teveel van het goede worden.

    Op dit moment maakt zij 120 Kerstmannetjes voor patienten in een psychiatrische inrichting in Tsjechie en 15 hoesjes om over tissuedozen te doen.

    Als ik iets in huis heb waar van ik zeker weet dat ik het nooit zal gebruiken breng ik het bij haar. Doet zij er niets mee, weet zij wel iemand anders is mijn stelling.

    Groetjes,

    Mijna

  • marianne

    wat leuk bedankt voor het patroon groetjes marianne a

  • Mirjam5787

    Leuke kippen.

    Mirjam

  • nicole

    Hoi Mijna,

    schattige kippen weer, mooi hoor

    Ben gaan zien op de link, schitterend werk, maar begrijp het niet zo goed. Is dit vest voor een siameese tweeling gebreid of is dit een vorm van reklame??

    Domme vraag waarschijnlijk, maar is de eerste keer dat ik op deze link kom

    grtjes nicole

  • Mijna

    Nicole,

    De ondertussen heuse ontwerpster is voor zo ver ik heb begrepen een helft van een tweeling. Het vest is echt een tweelingvest, ik heb het niet alleen in wording maar ook klaar gezien.

    Ontwerpster heeft alles zelf ontworpen en gemaakt - enkel het vest en de topjes zijn door buitenstaanders gemaakt.

    Ik weet niet beter of mijn vriendin kreeg een tekening en heeft zelf de afmetingen, aantal steken etc. bepaald. Mijn vriendin reageerde op een oproep op Marktplaats.

    Groetjes,

    Mijna