Stof kopen voor Nature Home Afghan?

  • Mathilda

    Lieny,

    De meeste hebben de 14 count aida ervoor aangeschaft. De blokken van de natur home afghan zijn 97 x 97 kruisjes.

    Rand wordt gemaakt met een groene kleur 3 kruisjes 1 kruisje niet en dan weer 3 kruisjes. Tussen de 2 randen 1 overslaan. Ik hoop dat je het zo begrijpt.

    Je hebt dan voor de stof nodig hoog 6 x 97 plus tussen elk blok 3 rijtjes dus 15 kruisjes extra. Breed 5 blokken x 97 en voor de rand tussen elk blok weer 3 dus daar 12 kruisjes extra.

    Op deze manier kan je uitrekenen hoeveel stof je nodig hebt.

    Gr. Mathilda

  • Lieny

    Mathilda,dank je wel voor de duidelijke uitleg,maar wordt het raster ook met splitgaren gemaakt??

    Lieny

  • Mijna

    Mathilda,

    Allemaal leuk en aardig, bij de originele stof is er niet gerasterd met kruisjes maar met wolachtige draden, gewoon geregen.Het gewicht van de Afghan van Joze was zo licht, de stof zo soepel en zacht.

    De originele stof kopen eventueel met een andere kleur draad, de draad uittrekken en een andere kleur er inrijgen zou ook nog een optie kunnen zijn.

  • Lieny

    Mijna,als lichte stof niet zo belangrijk isis bv aida toch een goed alternatief??Of mis ik iets!

    Lieny

  • Femke

    Sorry Lieny, ik heb echt geen flauw idee.. maar volgens mij is er al op gereageerd :-) echt fijn he zo'n super-actief prikbord!!!!

    groetjes Femke

  • Mathilda

    Mijna, Ik heb dezelfde als Joze. Ik heb deze via een adres in America besteld. Dit adres had ik doorgekregen van Joze. Hij is inderdaad heel licht.

    Voor mijn borduurviendin zoek ik er ook 1 maar dan inderdaad met een andere kleur. Hierover krijg ik een antwoord vanuit Elburg. Zij gaan eind van de maand naar een grote beurs in Duitsland en doen navraag of het nog te verkrijgen is.

    Als dat zo is, horen jullie het hier ook van mij.

    Als zij er niet aan kunnen komen dan ga ik weer in America bestellen, maar ik koop liever hier.

    Groet,

    Mathilda

  • Lieny

    Nou inderdaad,maar met welk soort garen men rastert,heb ik nog geen antwoord op,misschien niet zo belangrijk??

    Lieny

  • Femke

    in de originele stof is het een soort “wollen”draad, dikker dan 6 draden DMC… maar weet ook hier het antwoord niet op wat men gebruikt las ze “gewone”stof rasteren…misschien ff bij de topic van Blossem boven aan vragen, of aan haar zelf via de mail…

    groetjes en weltrusten

    Femke

  • Lieny

    Bedankt Femke,welterusten,Lieny

  • Manon

    Spannend, gisteravond heb ik de stof besteld in Amerika. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat. Het is de originele stof, en ook nog in de goede kleur.

    Nu maar wachten, want het kan wel een week of 3 gaan duren voor het binnen is.

    Groeten Manon.