Off topic voor Sylvie.

  • Binta

    Allereerst wil ik sorry zeggen tegen Splinter en de anderen, maar we kunnen elkaar niet meer persoonlijk mailen dus moet het zo :( 

    Lieve Sylvie,

    Ik wil je even updaten over James.

    Hij was op korte tijd heel erg vermagerd.

    Hij woog vlak voor zijn heupoperatie op 11 /01 ruim 7.700 gram en een drie tal weken geleden nog 6.300 gram.

    Hij at haast niet meer.

    Ik ben met hem naar een andere DA geweest en er zijn allerlei onderzoeken geweest.Bloedonderzoeken, echo van hart en buik en röntgen van zijn heupen.

    Het resultaat is dat james té veel calcium , eiwitten en B12 in zijn bloed had.

    Calcium kan zijn door eigen aanmaak na operatie.

    Nu dat was allemaal nog niet zo'n probleem.

    Hart-echo wees uit dat hij HCM heeft.Dit is niet te genezen.

    Het is nog pril  en er is nog géén medicatie nodig.Hoe het evolueert weten we niet.Kan langzaam gaan maar ook snel.Nieuwe echo moet over 6 maanden.Of het primair is of secundair dat weten we ook niet.Maakt ook niets uit, hij heeft het.Bij de operatie heeft hij denkelijk dichtbij hartfalen aangezeten.Als het erger wordt moet hij medicatie krijgen.maar hij kan van de ene op de andere dag zo maar doodvallen.

    De röntgen van hart en longen wees uit dat er vlekjes op de longen waren = chronische bronchitis.Dit moet ik in het oog houden.Als hij meer last krijgt moet hij gaan puffen.

    De radioloog was ook niet tevreden van de operatie.

    Misschien heeft hij zo'n pijn gehad na de operatie dat hij niet meer is gaan eten.

    Hij krijgt nu sedert woensdag weer pijnstilling.

    Dit gaan we 10 dagen doen en dan kijken wat het geeft.

    Ik ga proberen de röntgen in handen te krijgen en op te sturen naar radioloog in Gent.

    De operatie heeft hem meer kwaad dan goed gedaan….

    Mijn stoere vent is een zorgenkindje geworden -_-' 

    Lieve groetjes Binta

  • Binta

    Hallo,

    Ik heb ondertussen de röntgen gekregen en ze zijn doorgestuurd naar iemand die klinische beeldvorming in Gent studeert.Deze dame, die ook dierenarts is denkt dat James aan een heel andere ziekte lijdt ( zijn heupen) dan wat mijn eerste dierenarts gezegd heeft.En vermoedt tevens dat de operatie niet goed is uitgevoerd.Misschien is het nodig om met hem naar de Universiteitskliniek in gent te gaan.Dit is voot mij wel een probleem want ik heb zelf geen auto.

    Arme James

    groetjes

    Binta