Update katjes

  • Binta

    Hallo,

    Borduren staat op een laag pitje…eigenlijk doe ik helemaal niets.

    Slijmbeursontsteking.

    Maar even over Jasmijntje.

    Ze groeit goed maar wordt geterroriseerd door grote zus Dünya en super grote broer James.

    Dünya is het ergste.

    Ik vind het zo zielig want Jasmijn is een schatje.

    Hopelijk betert het spoedig.

    Charly is een lieve broer voor haar..

    Groetjes Binta

  • Binta

    Hoi Sylvie,

    Er is nog steeds geen wapenstilstand tussen Jasmijn en Dünya.Af en toe gaat Dünya flink tegen haar te keer en ik word daar erg verdrietig van.

    Lichamelijk doet ze het erg goed.Ze is nu 5 en een halve maand en weegt 3 kilo en 620 gram. Ze is erg goede maatjes met Charly, de rood/witte langharige kater…hij was anders het vriendje van Dünya.Misschien speelt jaloezie een grote rol hier …

    Geborduurd heb ik niet meer…mijn arm wil nog niet mee.

    Hoop spoedig weer opnieuw te beginnen.

    Groetjes, Binta

  • Binta

    Hallo Sylvie,

    Ik ben weer terug aan het borduren….gelukkig.

    Maar had een domme fout gemaakt. Tussen twee katjes had ik 7 kruisjes open gelaten en het moesten er maar 3 zijn.Met het resultaat dat alles fout was en ik maar liefst 12 katjes  moest uithalen.

    Ik kon wel vloeken :@  

    Tussen Jasmijn en Dünya nog geen wapenstilstand…helaas.

    Dünya vreest voor haar heerschappij want Jasmijn heeft niet alleen Charly maar ook James ingepalmd.

    Maar Jasmijntje is helemaal niet uit op heerschappij , zij is speels en sociaal.

    Dünya zal moeten gaan inzien dat ze elkaar zullen moeten gaan tolereren en moeten gaan samenleven in vrede.

    Jasmijn weegt nu 3.910 gram en wordt een grote meid.

    Het ras van je pedicure is een echte knuffelras.

    Succes met je behandeling, he

    Groetjes BInta

  • Binta

    hallo Sylvie,

    Ons Jasmijn doet het prima met een gewicht van 4.440 gram.Dünya laat haar nog niet met rust maar de aanvallen zijn wat verminderd.Hopelijk zijn we op de goede weg.Ze hebben nu valeriaandruppeltjes in de hals gekregen en dat zou hen rustiger moeten maken.

    Ben benieuwd.

    Het borduren staat nog steeds op een laag pitje omdat we ook met de voorbereidingen van Kerst en zo zitten…bezoekjes aan kerstmarkten hier en daar met schoondochter en hobbyclub vragen ook veel tijd, he.

    Groetjes Binta

  • Binta

    Hallo Sylvie,

    Natuurlijk kan je dat even aan mij kwijt, is toch geen probleem.

    En ik begrijp sommige mensen ook echt niet, dieren schaf je pas aan na goed overleg,het zijn geen wegwerpprodukten.

    En het kleine kitten is nu de dupe.

    Zo erg en jij Sylvie wordt natuurlijk aangesproken om  voor dat schatje te gaan zorgen.Dat zou ze natuurlijk het liefst hebben, is zij van de zorgen af.

    Ze zal het kitten moeten herplaatsen, misschien terug contact opnemen met de fokker.Als je het kitten wil herplaatsen mag dat  trouwens niet zonder toestemming van de fokker….was zo in mijn geval.En is zo meestal.

    Wens je nog een fijne avond Sylvie, morgen moet James geopereerd worden.

    Duim je voor hem ….

    Dikke knuffel

    Binta

  • Binta

    Hallo Sylvie,

    Allereerst ben ik blij dat je nu eens mooie , aangepaste schoenen hebt die ook nog leuk zijn.

    Vroeger waren dat altijd zo'n ouderwetse schoenen, he.

    Wordt tijd dat ze eens iets voor mensen maken dat ook nog leuk is, 't is al erg genoeg dat je orthopedische schoenen moet dragen, nietwaar.

    James is maandag geholpen en de operatie is goed gegaan volgens de dierenarts.

    Ik heb hem gisterenavond  (dinsdag) mogen ophalen.

    Hij hoeft niet in een bench en moet 2 x per dag antibiotica slikken en 1x daags pijnstiller en ontstekingsremmer.

    Binnen 2 weken moet hij op controle.

    Hij is vrij rustig maar loopt rond, ontziet het pootje maar klimt wel op de krabpaal.Ik kan  hem tenslotte geen 24/24 in het oog houden.

    Ja, James is een stoere kerel.

    Ik denk dat de 2de operatie iets is voor het najaar want deze poot moet voldoende aangesterkt zijn.

    Heb er wel vertrouwen in.

    Ik hou je op de hoogte , Groetjes Binta

     

  • Binta

    Hallo Sylvie,

    Gisterenavond ben ik met James op controle geweest en de DA is tevreden over hem.Hij steunt al redelijk goed op zijn pootje.

    Hij zou wel een beetje meer moeten lopen, maar krijg maar eens beweging in een kat, he.

    Binnen 4 weken moeten we weer terug.

    Op mijn vraag wanneer zijn linkerheup aan de beurt zou zijn kreeg ik als antwoord dat we dit gerust zouden kunnen uitstellen tot ik hem “raar”zou zien gaan liggen met dit pootje.Dat kan binnen een half jaar zijn , maar evengoed ook pas binnen anderhalf jaar.

    In de krabpaal is James ondertussen niet meer geweest, we wachten maar af, he.

    Lieve groetjes van ons allen uit Maastricht,

    Binta

     

  • Binta

    Hij is KLAAR….21u25 het laatste kruisje geborduurd.

    Nu moet hij nog gewassen en gestreken worden.

    Ingelijst wordt hij pas in mei want ik verwacht dat dit géén goedkope lijst wordt vermits het een vrij groot borduurwerk is.

    Dus maar wachten …misschien een tip voor moederdag ;) 

    Groetjes Binta

  • petra

    wow.. wat een WERK.. mooi gemaakt Binta !